نسخه چاپی

پرفروش‌ترین محصول داعش

یك منبع آگاه در استان نینوای عراق از اقدام گروه تروریستی داعش در فروش گندم در بغداد با كمك برخی افسران دارای گرایش بعثی پرده برداشت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، این منبع تأکید کرد گروه تروریستی داعش، گندم موصل را در بغداد به فروش می‌رساند که این کار را با کمک برخی افسران ارشد در ایست النخیب انجام می‌دهد که کامیون‌های حامل گندم از طریق توافق با آن‌ها از این گذرگاه عبور می‌کند.

این منبع عراقی که با الغدپرس گفت‌وگو می‌کرد،‌ افزود: کرایه حمل گندم از النخیب به بغداد به بیش از دو میلیون دینار عراقی می‌رسد، در حالی که کرایه عادی به 500 هزار دینار هم نمی‌رسد.

گروه تروریستی تکفیری داعش پس از اشغال برخی مناطق عراق از جمله موصل با همدستی طیف‌های دارای گرایش بعثی صدامی، بخش‌های زیادی از اراضی کشاورزی این مناطق را که زیر کاشت گندم قرار داشت، غصب کرد و محصول آن را خود می‌فروشد که سبب شده است یک مخزن استراتژیک بزرگ برای این گروه تکفیری با توجه به اهمیت و گستردگی اراضی تحت سیطره داعش ایجاد شود که برخی کارشناسان و مهندسان کشاورزی تولید گندم اراضی تحت سیطره داعش را معادل حدود 44 درصد تولید کل گندم و جو عراق می‌دانند.

بر اساس این گزارش، گروه تروریستی داعش، اراضی کشاورزی اقلیت‌های مسیحی، ایزیدی، الشبک و شیعیان در تلعفر و مناطق دیگر را هم غصب کرد و علاوه بر آن هر زمینی را که به نوعی به دولت عراق، ارتش، نیروهای امنیتی و شیوخ عشایری که با این گروه تروریستی بیعت نکرده و از روستاهایشان کوچ کرده‌اند، غصب می‌کند.

برآوردها برای فصل کشاورزی امسال نشان می‌دهد که تولید گندم در مناطق تحت سیطره و اشغال گروه تکفیری داعش به 300 تا 350 هزار تن گندم می‌رسد که میلیون‌ها دلار درآمد ایجاد می‌کند و یک ثروت کشاورزی ویژه‌ای را تشکیل می‌دهد که نیازهای تمام مناطق تحت سیطره داعش که به اصطلاح ولایت خوانده می‌شود، حتی در خارج از عراق را تأمین می‌کند.

۱۳۹۴/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...