نسخه چاپی

حجتی به مجلس فراخوانده شد

عضو كمیسیون كشاورزی مجلس با اعلام اینكه نرخ خرید تضمینی گندم باید 25 درصد و نه 10 درصد افزایش یابد، از درخواست توضیح از وزیر جهاد كشاورزی در این باره به مجلس خبر داد.

به گزارش نما، رحمت الله نوروزی در گفت و گو با تسنیم، در واکنش به قیمت 1270 تومانی خرید تضمیمی گندم در سال آینده گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم حداقل باید 25 درصد نسبت به 1155 تومان سال جاری افزایش پیدا کند. باتوجه به شرایط تورمی و هزینه کاشت، داشت و برداشت، شخم، بذر، کود، نیروی انسانی، کمباین و حمل تراکتور به کارخانه افزایش 10 درصدی خرید تضمینی منطقی نیست. ولی متاسفانه دولت تنها 10 درصد قیمت خرید را افزایش داده است.

وی افزود: کشاورز برای اینکه تامین معاش بکند و چیزی هم برای خوردن داشته باشد باید درآمد داشته باشد، زیرا تنها محل درآمد کشاورز از راه کشاورزی صورت می گیرد و با این شرایط باید حداقل قیمت برای خرید تضمینی گندم 1500 تومان باشد. اگر کسی بخواهد گندم وارد کند باید کیلویی 1850 تا 2000 تومان پرداخت کند و بعضی ها هم تا 2200 تومان باید پول بدهند.

عضو کمیسیون کشاورزی با تاکید بر پیگیری مطالبات کشاورزان با دعوت از وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: قرار بود آقای وزیر جهاد کشاورزی دیروز به مجلس بیایند ولی به خاطر شرکت در جلسه شورای اقتصاد منتفی شد. انتظار داریم که دولت حمایت جدی تری از بخش کشاورزی داشته باشد. چون گندم محصولی استراتژیک است و بحث خودکفایی آن مد نظر شخص رهبر معظم انقلاب است.
نوروزی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم که دولت، امسال نرخ تضمینی خرید گندم را به شورای اقتصاد واگذار کرد و این شورای اقتصاد بود که اولین بار این نرخ 1270 را اعلام کرد، گفت، این چیز بدی نیست ولی نظر من این است که قیمت تمام شده محصول لحاظ شود. یعنی اینکه واقعا انتظار بود آقای حجتی به عنوان متولی کشاورزی از استانهایی مثل خوزستان با بیشترین تولید و بعد، فارس، گلستان با مرغوبترین گندم هزینه تمام شده را اخذ می کرد و بر اساس آن یک قیمت گذاری واقعی انجام می داد.

۱۳۹۴/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...