نسخه چاپی

افزایش 50 درصدی بازدید گردشگران خارجی از دامغان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت: بازدید گردشگران خارجی از دامغان در هفت ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است. ‏

به گزارش نما به نقل از ایسنا، «معصومه داودیان» بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 633 گردشگر خارجی از جاذبه‌های تاریخی شهرستان دامغان بازدید کرده‌اند. ‏ ‏


وی گفت: این گردشگران بیشتر از کشورهای ژاپن، آلمان، سوئیس، فرانسه، ایتالیا، هند، آمریکا، بلژیک، دانمارک و ایتالیا بوده‌اند.


وداودیان افزود: بیشترین بازدید گردشگران خارجی در دامغان از تپه حصار، مسجد تاریخانه، باروی شهر، قوشه (منطقه قدیمی قومس) و کاروانسراها بوده است.


وی تعداد گردشگران داخلی بازدید کننده از دامغان در این مدت را 113 هزار و 226 نفر اعلام کرد و گفت: افزایش بازدید گردشگران داخلی و خارجی از دامغان بیانگر معرفی خوب دامغان از روش‌های مختلف به خصوص از طریق سایت‌ها و شبکه های اجتماعی و فعالیت مناسب آژانس های گردشگری این شهرستان است.


در روزگار گذشته دامغان یکی از شهرهای ایالت قومس بوده و مرکز این ایالت نیز محسوب می‌شده است.


دامغان یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران است و از قدیم تا حال دارای اهمیت خاصی می‌باشد. نام این شهر از مغان یعنی آتش پرستان گرفته شده و به ده مغان معروف بوده و گفته‌اند که مغان باعث آبادی آن شده‌اند.


بنای شهر دامغان را به هوشنگ نبیره کیومرث که از پادشاهان پیشدادی بوده نسبت می‌دهند و روزگاری نیز پایتخت اشکانیان بود.


دامغان از گذشته تا کنون به نام های "هکاتم پلیس" و" صد دروازه " نیز معروف و مشهور است.

۱۳۹۴/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...