نسخه چاپی

علی لاریجانی: شرایط میدانی سوریه بهتر از گذشته است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ به نظر می‌رسد كه اوضاع میدانی سوریه بهتر از گذشته است و بر اساس پیش‌بینی‌ها انشاءالله وضعیت بهتر هم خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه، صبح امروز (چهارشنبه 13 آبان ماه) با حضور در مجلس ایران، با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس در ابتدای این دیدار با اشاره به آخرین وضعیت تحولات سوریه، گفت: به نظر می‌رسد که اوضاع میدانی سوریه بهتر از گذشته است و بر اساس پیش‌بینی‌ها انشاءالله وضعیت بهتر هم خواهد شد.

در این دیدار همچنین فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه، گفت: بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به من مأموریت دادند که بهترین‌ها درودها و ارادت ایشان را به رهبر معظم انقلاب و مسئولان و مردم جمهوری اسلامی ایران برسانم.

وی دیدار بشار اسد با پوتین در کشور روسیه را تاریخی خواند و افزود: این دیدار به‌ویژه پس از اقدامات روسیه بر علیه تروریسم و حمایت از سوریه، بسیار مهم بود، البته پروازهای جنگنده‌های روسی دستاوردهای بسیاری را به‌دنبال داشته و اقدامات آن‌ها بر خلاف، سیاست‌ها و اقدامات اشتباه آمریکایی‌ها بوده است.

فیصل مقداد با بیان اینکه جنگ آمریکا و همپیمانانش در سوریه علیه دولت قانونی است نه تروریسم، تصریح کرد: هدف اصلی آمریکا به جای رفع مشکلات 5 ساله، ویران کردن سوریه بود، همچنین یکی دیگر از اهداف آمریکا کشاندن بحران سوریه به یک جنگ فرسایشی بود تا این کشور نتواند اقدام خود علیه رژیم صهیونیستی را انجام دهد.

معاون وزیر خارجه سوریه، با بیان اینکه در شرایط کنونی اهداف عربستان کاملا منطبق با اهداف رژیم صهیونیستی است، افزود: دولت و ملت سوریه ارزش بسیار بالایی برای فرمایشات رهبر معظم انقلاب قائل است و حتی ایشان اخیرا خطوط قرمزی را در بحث بحران سوریه مطرح کردند که این مسئله همان باورهای ملت و دولت سوریه است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ارتش سوریه در نقاط مختلف این کشور، گفت: در شرایط کنونی شاهد هستیم که برخی از مخالفان مسلح به‌دنبال حرکت ها و اقدامات آشتی جویانه هستند، از این رو بشار اسد ایمان دارد که همپیمانی با سوریه با ایران و حزب‌الله نتیجه ای جزء. پیروزی به‌دنبال ندارد.

فیصل مقداد در پایان این دیدار، نشست آتی وین را حساس توصیف کرد و از دولت و ملت ایران برای حمایت از مردم سوریه تقدیر کرد.

۱۳۹۴/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...