نسخه چاپی

نفت ارزان شد

بهای نفت در معاملات امروز(چهارشنبه) بازار‌های جهانی در پی كسب سود سرمایه‌گذاران از افزایش قیمت‌ها در روز گذشته كاهش یافت اگرچه اختلال در عرضه نفت در برزیل و لیبی به جلوگیری از كاهش بیشتر قیمتها كمك كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر با 13 سنت کاهش به 50 دلار و 41 سنت در هر بشکه رسید در شرایطی که روز گذشته یک دلار و 75 سنت(3.6 درصد) افزایش یافته بود.

رویترز نوشت: نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 13 سنت کاهش 47 دلار و 77 سنت در هر بشکه داد ‌و ستد شد در شرایطی که روز گذشته یک دلار و 76 سنت(3.8 درصد) افزایش یافته بود. نفت آمریکا در معاملات روز سه‌شنبه به بالاترین سطح از 13 اکتبر تاکنون(48 دلار و 36 سنت در هر بشکه) رسیده بود.

مایکل مک کارتی استراتژیست ارشد بازار در سیدنی استرالیا می‌گوید: سرمایه‌گذاران پس از یک افزایش قیمت مطلوب در حال کسب سود کوتاه‌مدت هستند.

وی پیش‌بینی کرد: قیمت‌ها در معاملات امروز کاهش بیشتری پیدا کند، اگرچه این کاهش در یک محدوده مشخص خواهد بود.

یک بررسی امروز(چهارشنبه) نشان داد: فعالیت‌های اقتصادی در بخش خدمات چین در ماه اکتبر به مدد مشاغل جدید با بیشترین سرعت سه ماه گذشته افزایش یافته و برخی نگرانی‌ها درباره ضعف پایدار اقتصاد در پی تزلزل بخش تولید را کاهش داده است.

هنوز مشخص نیست که آیا آمارهای بخش خدمات آن قدر بزرگ خواهد بود که تقاضای نفت را در بزرگ‌ترین کشور مصرف‌کننده انرژی و فلزات جهانی افزایش دهد.

بانک ANZ در تحقیقی اعلام کرد: بهبود قیمت‌ها در پایان سال با توجه به افزایش ارزش دلار و تداوم ضعف آمار اقتصادی چین بعید به نظر می‌رسد.

شاخص مدیران خرید چین در ماه اکتبر نسبت به ماه سپتامبر که به پایین‌ترین سطح 14 ماه گذشته(50.5 رسیده بود این ماه به عدد 52 رسید که بالاترین سطح از ژوییه 2015 است. هرچه این عدد به 50 یا کمتر از آن نزدیک تر باشد نشان دهنده کاهش تقاضا نفت و هر چه بالاتر از 50 باشد بیانگر افزایش تقاضا است.

اعتصاب در شرکت نفت پتروپراس برزیل و تعطیلی پایانه زویتینه در لیبی باعث شد قیمت‌ها قدری بالا برود.

اعتصاب در شرکت پتروپراس که تولید نفت نهمین تولیدکننده بزرگ نفت جهان را 25 درصد کاهش داده باعث افزایش قیمت نفت در روزهای گذشته شد اما افزایش احتمالی ذخایر نفتی آمریکا در هفته گذشته باعث فشار روی قیمت‌ها شد.

موسسه نفتی آمریکا اعلام کرد: ذخایر نفتی آمریکا در هفته منتهی به 30 اکتبر 2.8 میلیون بشکه افزایش یافت و به 479 میلیون و 900 هزار بشکه رسید.

اطلاعات ذخایر نفتی آمریکا از سوی اداره اطلاعات انرژی وزارت انرژی این کشور اواخر امروز منتشر می‌شود.

۱۳۹۴/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...