نسخه چاپی

سازمان ملل: 750 هزار مهاجر از ماه ژانویه به سواحل اروپا رسیده‌اند

رئیس آژانس پناهندگان سازمان ملل از ماه ژانویه سال جاری تاكنون 750 هزار نفر به سواحل اروپا رسیده‌ و بیش از 3400 تن نیز از این پناهندگان در دریا غرق شده‌اند و وخامت وضعیت آب و هوا باعث افزایش تلفات آنها خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترس، رئیس آژانس پناهندگان سازمان ملل روز سه‌شنبه گفت: مجموع منابع آژانس‌های سازمان ملل شامل صلیب سرخ و سازمان‌های انساندوستانه دیگر برای حفاظت از 60 میلیون نفری که در اثر جنگ و آزار و اذیت در جهان آواره شده‌اند، کافی نیست.

گوترس به کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل خاطرنشان کرد: دولت‌ها، شهروندان، شرکت‌ها و سازمان‌ها رکورد 3.3 میلیارد دلار را به عنوان کمک مالی به دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعطا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با این حال بودجه‌های انساندوستانه حتی برای پوشش حداقل نیازها کافی نیست و ما اتفاقاتی را که اکنون می‌بینیم در نتیجه این مساله است.

گوترس ادامه داد: چیزی که جرقه موج آوارگان سوری، عراقی، افغان و اریتره‌ای در سال جاری میلادی در شرق دریای مدیترانه را راه انداخت کمبودهای بودجه انسانی است.

وی همچنین گفت: اکثر چهار میلیون پناهنده سوری در کشورهای همسایه این کشور پس‌اندازهایشان تمام شده و امید خود برای راه‌حل سیاسی پایان دادن به پنج سال جنگ را از دست داده‌اند.

این مقام سازمان ملل گفت: 70 درصد پناهندگان سوری در لبنان در فقر شدید زندگی می‌کنند و 86 درصد از این پناهندگان در مناطق شهری اردن زیر خط فقر هستند.

وی گفت که آژانس پناهندگان سازمان ملل تلاش زیادی دارد که به خانواده‌های پناهجویی که آسیب‌پذیر هستند و تعدادشان روز به افزایش است، پول نقد و تجهیزات سرپناه بدهد.

وی گفت که اوایل سال جاری میلادی سازمان برنامه جهانی غذا در سازمان ملل مجبور شد به میزان 30 درصد کمک‌های خود را کاهش دهد و این موجب شد بسیاری از پناهجویان احساس کنند جامعه بین‌الملل شروع به ترک آنها کرده است.

گوترس همچنین عنوان کرد: با افزایش بحران مهاجران در اروپا حمایت‌های مالی جدیدی برای پناهندگان در کشورهای همسایه سوریه در نظر گرفته شد.

وی گفت: با وجود اینکه کمک‌های اضافی به موقع و مناسب هستند مشکلات گسترده سازمان‌هایی مثل آژانس پناهندگان سازمان ملل را برطرف نمی‌کنند.

گوترس در پایان گفت: 750 هزار نفر از ماه ژانویه تاکنون وارد سواحل اروپا شده‌اند و بیش از 3400 پناهجو نیز در دریا غرق شده‌اند و وخامت وضعیت آب و هوا باعث افزایش تلفات آنها خواهد شد.

۱۳۹۴/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...