نسخه چاپی

واكنش كیهان به اظهارات روحانی

رئیس‌جمهور گفت كلام رهبری درباره نفوذ را باید درست فهمید و استفاده جناحی از آن نكرد.

به گزارش نما به نقل از کیهان، آقای روحانی در جلسه دولت با بیان این که رهنمودها و نکاتی که رهبر معظم انقلاب مطرح می‌کنند با هدف استحکام قدرت ملی و برای این است که ملت ایران در برابر نفوذ بیگانگان صف واحدی بوده و در برابر توطئه‌ها هوشیار و بیدار باشند، خاطر نشان کرد: نباید خدای ناکرده برخی بخواهند از این کلمات و واژگان سوءاستفاده کنند و این طور نباشد که از این پس با هر کس که مخالف هستیم، بخواهیم او را به نحوی متهم کرده و گروهی را به حاشیه برانیم.

روحانی افزود: باید به طور واقعی و جدی با هرگونه نفوذ بیگانگان مبارزه کنیم و نباید عده‌ای با کلمه «نفوذ» بازی کنند. وی با بیان این که رهبری معظم انقلاب متعلق به تمامی ملت ایران است و به گروه و نهادی خاص تعلق ندارد، گفت: همه ملت ایران در مسیر انقلاب، استقلال و ایستادگی کشور در برابر بیگانگان متحد هستند و امیدوارم همه جناح‌ها و نهادها به این نکات توجه داشته و واقعا تلاش کنیم اگر رهبری انقلاب کلامی را عنوان می‌کنند به درستی آن را بفهمیم و پیاده کنیم و اجازه ندهیم افرادی از این کلمات در راستای منافع شخصی، گروهی و جناحی خود سوء استفاده کنند.

درباره این سخنان شایان ذکر است که رهبر معظم انقلاب از ۲ سال پیش به طور مکرر درباره یک جریان سیاسی و رسانه‌ای که «مشغول بزک کردن آمریکاست» به طور مکرر هشدار داده‌اند و طی ۴ ماه اخیر نیز طی ۷-۸ سخنرانی درباره تحرکات دشمن برای نفوذ اظهار نگرانی کرده‌اند.

اولین سوال این است که دولت و رئیس‌جمهور محترم و وزیران ارشاد، اطلاعات، کشور، خارجه و علوم- و مجموعه‌های اقتصادی- درباره «خط نفوذ» و «خط بزک شیطان بزرگ» و «اصرار بر ادامه مذاکرات» چه تدابیری اتخاذ کرده‌اند تا به رهبر معظم انقلاب لبیک گفته باشند؟!

جا دارد آقای روحانی این تعابیر رهبر انقلاب را در جلسات دولت مرور کنند و سپس توضیح دهند که برای رفع تک تک این هشدارها چه تدابیری اندیشیده‌اند یا کدام مجموعه‌های دولتی عملا به خط نفوذ و بزک شیطان بزرگ یاری رسانده‌اند.

- «یک نکته‌ای را من در ذهنم هست که جزو نگرانی‌ها و دغدغه‌های بنده است و آن این است که ما توجه کنیم به هدفهایی که دشمنان صریح جمهوری اسلامی در ذهن خودشان دارند می‌پرورانند و کارهایی که می‌خواهند انجام بدهند، مسلم است که دشمنی‌های دشمنان جمهوری اسلامی از اول انقلاب تا حالا کاسته نشده؛ همان کارهایی که از روز اول انقلاب می‌کردند، امروز هم می‌کنند؛ منتها خب کارها تطور پیدا کرده، شیوه‌های کاری آنها تحول پیدا کرده؛ پیشرفت پیدا کرده؛ یک وقت یک جور دشمنی می‌کردند، ضربه می‌زدند، حالا با ابزار دیگری، با وسیله دیگری؛ این را نباید از نظر دور داشت. این را مطلقا همه مسئولین مختلف- فقط مخصوص وزارت خارجه و آقای دکتر ظریف نیست؛ دستگاه‌های مختلف، دستگاه‌های اقتصادی، دستگاه‌های فرهنگی- توجه داشته باشند که ما در داخل نقشه طراحی شده دشمن قرار نگیریم و بازی نکنیم؛ که فلان تصمیمی که ما می‌گیریم، چه در زمینه سیاست، چه در زمینه اقتصاد، چه در زمینه تجارت، چه در زمینه فرهنگ، کمک بکند به آن بسته تعیین شده دشمن... به نظر من کاری که علی‌العجاله باید کرد این است که در اتخاذ مواضع انقلابی، باید صراحت داشت؛ یعنی رودربایستی نکنیم، مواضع انقلابی را، مبانی امام بزرگوار را صریح بیان کنیم، خجالت نکشیم، رودربایستی نکنیم، ترس نداشته باشیم... هوشیار باشیم؛ من چند روز قبل از این، در صحبت گفتم که اینها درصدد نفوذند، درصدد رخنه کردنند؛ این رخنه از جاهای مختلفی ممکن است باشد؛ مواظب باشید. یک وقت آدم خبر می‌شود که فرض بفرمایید فلان سازمان آمده یک بخشی از مجموعه فرهنگی ما را- مثلا فرض کنید مهدکودک‌ها را- به یک شکل خاصی دارد هدایت می‌کند؛ این را آدم می‌فهمد، بعد که نزدیک می‌شود می‌بیند کار خطرناکی و کار بزرگی است[اما] آدم توجه نداشته؛ اینها رخنه است؛ در زمینه‌های گوناگون؛ در زمینه های اقتصادی، در رفت‌و‌آمدها، در همه دستگاه‌ها؛ یکی این مسئله صراحت است.» (دیدار هیئت دولت، ۴ شهریور ۹۴)

«بعضی‌ها اصرار دارند شیطان بزرگ را با این خصوصیات- که از ابلیس‌ بدتر است- بزک کنند و به شکل فرشته وانمود کنند. چرا؟ دین به کنار، انقلابیگری به کنار؛ وفاداری به مصالح کشور چه می‌شود؟ عقل چه می‌شود؟ کدام عقلی و کدام وجدانی اجازه می‌دهد که انسان قدرتی مثل قدرت آمریکا را به‌عنوان دوست، به عنوان مورد اعتماد، به عنوان فرشته نجات انتخاب بکند؟... ملت بزرگ ایران این شیطان بزرگ را از کشور بیرون کرد؛ نباید بگذاریم دوباره برگردد؛ نباید بگذاریم از در رفت، از پنجره برگردد؛ نباید اجازه بدهیم نفوذ پیدا کند؛ دشمنی اینها تمام نمی‌شود... مذاکره بهانه است، مذاکره رسیدن برای نفوذ و تحمیل خواست‌هاست... ما در عرصه‌های دیگر با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم» (دیدار اقشار مختلف مردم، ۱۸ شهریور)

- «نفوذ سیاسی و فرهنگی از نفوذ اقتصادی و امنیتی مهم‌تر است. دشمن سعی می‌کند در زمینه فرهنگی، باورهای جامعه را دگرگون کند؛ و آن باورهایی را که توانسته این جامعه را سرپا نگه دارد جابه‌جا کند، خدشه در آنها وارد کند، اختلال و رخنه در آنها به وجود بیاورد. خرجها می‌کنند؛ میلیاردها خرج می‌کنند برای این مقصود؛ این رخنه و نفوذ فرهنگی است.

نفوذ سیاسی هم این است که در مراکز تصمیم‌گیری، و اگر نشد تصمیم‌سازی، نفوذ بکنند. وقتی دستگاه‌های سیاسی و دستگاه‌های مدیریتی یک کشور تحت تاثیر دشمنان مستکبر قرار گرفت، آن وقت همه تصمیم‌گیری‌ها در این کشور بر طبق خواست و میل و اراده مستکبرین انجام خواهد گرفت... هدف این است که در مراکز تصمیم‌گیری نفوذ کنند، اگر نتوانستند در مراکز تصمیم‌سازی زیرا جاهایی هست که تصمیم‌سازی می‌کند. اینها کارهایی است که دشمن انجام می‌دهد.» (دیدار فرماندهان سپاه، ۲۵ شهریور)

-«مذاکره آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، یعنی نفوذ؛ تعریفی که آنها برای مذاکره کردند این است و آنها می‌خواهند راه را برای تحمیل باز کنند... در همین مذاکرات مربوط به مسائل انرژي هسته‌ای، هر جا فرصت پیدا کردند و میدان به آنها داده شد- که البته طرف‌های ایرانی بحمدالله حواسشان جمع بود اما یک جاهایی بالاخره آنها فرصت‌هایی پیدا کردند- یک نفوذی کردند، یک حرکت مضر برای منافع ملی انجام دادند؛ آنچه ممنوع است این است. مذاکره با آمریکا ممنوع است به خاطر ضررهای بی‌شماری که دارد و منفعتی که اصلا ندارد.» (دیدار فرماندهان نیروی دریایی سپاه، ۱۵ مهر)

۱۳۹۴/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...