نسخه چاپی

دلار، سكه و بورس هفته را اینگونه آغاز می كنند

به گزارش نما - روزنامه شرق نوشت:هفته‎ای که گذشت با کاهش نرخ طلا تا سطح هزارو ١٠٨ دلار در بازارهای جهانی، تثبیت نرخ دلار بالای سه هزارو ٥٠٠ تومان و درجازدن شاخص کل بورس اوراق بهادار همراه بود.

البته پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در کوتاه‎مدت بین هزارو ٩٨ تا هزارو ١١٩ دلار در نوسان باشد. مصطفی قدرتی، تحلیلگر بازارهای طلا و ارز درباره روند ریزشی قیمت طلا و سکه در هفته گذشته گفت: پس از اینکه رئیس بانک مرکزی آمریکا خبر از افزایش نرخ بهره تا پایان دسامبر داد، اونس طلا از ابتدای هفته گذشته ریزش ١٠ تا ١٥ دلاری را در هر روز تجربه کرد. به این ترتیب اونس جهانی در شش روز گذشته ٩٥ دلار سقوط کرد.

وی افزود: طلا در بازار داخلی نیز در ابتدای هفته ١٥ هزار تومان حباب منفی داشت که تحت‌تأثیر جو کاهشی حاکم بر بازار طلا در سطح جهان از حجم این حباب کاسته شد و اکنون این حباب مثبت شده و به سطح دو هزار تومان رسیده است. به این ترتیب از ابتدای هفته گذشته تا آخرین ساعات پنجشنبه ٢٠‌ هزار تومان کاهش را تجربه کرد، اما اگر هم‌گام با اونس جهانی طلا ریزش داشت، اکنون ٦٠ هزار تومان کاهش را در بازار طلای داخلی تجربه می‎کردیم. قدرتی با اشاره به ثبات در بازار دلار در هفته گذشته گفت: نرخ دلار از شنبه هفته گذشته به بالای سه هزار و ٥٠٠ تومان رسید و یکشنبه این نرخ تثبیت شد.

به این ترتیب در پنج روز گذشته، نرخ دلار تا مرز سه هزار و ٥١٥ تومان نیز رسید، اما در نهایت در انتهای بازار پنجشنبه، روی قیمت سه هزارو ٥٠٨ تومان ایستاد. همچنین شاخص کل در پایان معاملات سی‌وچهارمین هفته معاملاتی امسال با ٠,٠١ درصد افزایش همچنان در سطح ٦٢ هزار واحد درجا زد و تنها با چهار واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ٦٢هزار و ٩٢٧ واحد رسید. به گزارش روابط عمومی بورس تهران، در هفته‎ای که گذشت دو هزار و ٧٢٠ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش چهار هزار و ٧١٦‌میلیارد ریال در ١٤١‌ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ١٩٦، ١٧٥.٢ و ٦١ درصد افزایش را نشان می‎دهد. ارزش معاملات نرمال نیز در این مدت به چهار هزار و ٦٥١‌ میلیارد ریال و حجم معاملات نرمال به دو هزارو ٦٦٨‌میلیون سهم رسید که به ترتیب با ١٧١.٥ و ١٩٠.٢ درصد افزایش همراه شدند. همچنین تعداد ٦٢٩هزار و ٤٩ برگه اوراق مشارکت به ارزش ٦٣٢‌میلیارد ریال معامله شد که هر کدام ٨٣.٦ درصد کاهش را نشان می‎دهد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بازار اول هم با ٩٠ واحد افزایش رقم ٤٣هزارو ٩٦٠ واحد و شاخص بازار دوم با ٤٩٢ واحد کاهش عدد ١٣٨هزارو ٨١ واحد را تجربه کردند که به ترتیب با ٠.٢٠ درصد افزایش و ٠.٣٦ درصد کاهش مواجه شدند. گروه زراعت و خدمات وابسته نیز با ٧.٩٥ درصد، استخراج زغال سنگ با ٥.٠٧ درصد، قند و شکر با ٤.٠٨ درصد، ساخت محصولات فلزی با ٣.٥٩ درصد و خودرو و ساخت قطعات با ٢.٧٧ درصد بیشترین تغییر مثبت در شاخص صنایع را نسبت به سایر گروه‌ها در هفته گذشته به خود اختصاص دادند.

۱۳۹۴/۸/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...