نسخه چاپی

افزایش سن ازدواج در زنان

مدیركل سلامت جمعیت،خانواده و مدارس افزایش میانگین 6 ساله سن ازدواج در كشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: روند این افزایش در زنان بیشتر است و این رقم در تهران 10 سال است.

به گزارش نما به نقل از برنا، محمداسماعیل مطلق در کارگاه آموزشی راهنمای بالینی و برنامه اجرایی تیم سلامت برای ارائه خدمات گروه سنی 18 تا 29 سال گفت: بندهای الف و ب ماده 41 و ماده 19 برنامه پنجم توسعه کشور، چشم اندازه 20 ساله، برنامه ششم توسعه، مواد 29 و 30 قانون اساسی و نقشه جامع علمی کشور تکلیف ما در مورد جوانان را مشخص کرده است.

وی افزود: جوانان دنیا 27 درصد جمعیت جهان هستند و 15.5 درصد بار بیماری ها مربوط به آنان است. اختلالات شایع در جوانان دنیا 30 درصد روانی و رفتاری، 12 درصد غیرعمدی، 10 درصد عفونت ها و بیماری های انگلی است.

وی بیان داشت: مصرف الکل در جوانان دنیا 7 درصد، رفتار جنسی غیرایمن 16 درصد، فقر 3 درصد، سوء مصرف مواد 2 درصد، مصرف سیگار روزانه 7.43 درصد است.

وی وضعیت جوانان ایران در این خصوص را چنین توضیح داد: مصرف روزانه سیگار 10 درصد، اضافه وزن بیش از 40 درصد، چاقی 15 درصد، رفتار خشونت آمیز 4 درصد و جوانان در آستانه ازدواج و مجرد 13 میلیون نفر هستند.

افزایش 3 درصدی ازدواج در 6 ماه اول 94

وی با اشاره به سن باروری مفید 18 تا 35 سال در افراد، بیان داشت: ازدواج در 6 ماه اول سال 94 سه درصد و موالید نیز زیادتر شده است.

مطلق اظهار داشت: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری شامل مواردی نظیر پویایی، بالندگی، شادابی، ارتقای باروری تا 2.1، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده، افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج، حمایت از زوج های جوان، توانمندسازی آنان در تامین هزینه های زندگی و تربیت نسل صالح کارآمد می شود.

وی سیاست های بعدی را شامل ترویج و نهادیه سازی سبک زندگی اسلامی، ارتقای امید به زندگی در تامین سلامت و تغذیه سالم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد، سوانح، آلودگی های زیست محیطی و بیماری ها اعلام کرد.

افزایش میانگین 6 ساله سن ازدواج در کشور

دکتر مطلق افزایش میانگین 6 ساله سن ازدواج در کشور را مورد اشاره قرار دادو گفت: روند این افزایش در زنان بیشتر است و این رقم در تهران 10 سال است.

وی افزود: سالانه 440 هزار فرصت فرزندآوری در کشور از دست می رود. 410 هزار مورد از این فرصت مربوط به زنان ازدواج نکرده، 10 هزار مربوط به فوت همسر، 20 هزار مربوط به طلاق است.

وی راهکارهای مدیریت سلامت جوانان را چنین برشمرد: ایجاد کارگاه ها و سمینارهای توجیهی برای ترویج ازدواج سالم در جوانان، نقش ازدواج در امید به زندگی و ارتقای سلامت جسمی، روحی، روانی، اجتماعی، کاهش رفتارهای مخاطره آمیز در جوانان براساس بسته های خدمتی ادغام یافته در نظام گسترش شبکه و حاشیه شهرها.

۱۳۹۴/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...