نسخه چاپی

بیش از دو میلیون و 300 هزار خانوار كشور از نعمت گاز محرومند

مشاور و نماینده وزیر نفت در طرح های گازرسانی گفت: دو میلیون و 367 هزار خانوار در كشور از نعمت دسترسی به گاز طبیعی محرومند كه بخش عمده این خانوارها در مناطق روستایی و سخت گذر سكونت دارند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، محمود آستانه روز شنبه در دیدار با استاندار چهارمحال وبختیاری در شهرکرد افزود: برای گازرسانی به مناطق روستایی کشور، 100 میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: این اعتبار براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی از محل آزادسازی نرخ فراورده های نفتی، پس از گازرسانی به مناطق مختلف تأمین می شود.
آستانه بیان داشت: از محل این اعتبار می توان به بخش قابل توجهی از مناطق فاقد دسترسی به گاز طبیعی در کشور گازرسانی کرد.
وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجاتم شده تا پایان سال 96، تمامی روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت کشور، گازرسانی می شود.
آستانه عنوان داشت: از همین محل، برای گازرسانی در بخش خانگی و صنعت چهارمحال و بختیاری، 550 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
مشاور و نماینده وزیر نفت در طرح های گازرسانی بیان کرد: در سال جاری، عملیات گازرسانی به سه هزار و 800 روستا در کشور انجام شده و وزارت نفت در این حوزه رکورد قابل توجهی برجا گذاشته است.
وی ادامه داد: گازرسانی به مناطق مختلف باعث جلوگیری از هزینه سه تا چهار برابری توزیع سوخت مایع می شود.
استاندار چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست گفت: در دو سال گذشته، پروژه های گازرسانی در این استان دچار تحول شده است.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: وجود برخی تنگ نظری ها در گذشته، باعث رکود در پیشرفت بسیاری از پروژه های عمرانی به ویژه در بخش گازرسانی به مناطق محروم شده بود.
وی ادامه داد: گازرسانی به مناطق سخت گذر چهارمحال و بختیاری مانند مشایخ، بازفت و نقاط جنگلی استان، باعث جلوگیری از قطع درختان، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی شده است.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: مشکلات عبور لوله های انتقال گاز به مناطق سخت گذر چهارمحال و بختیاری، از طریق تعامل با دستگاه های زیرساختی مانند راه و شهرسازی، منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست رفع شده است.
در استان چهارمحال وبختیاری به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن بخش عمده ای از مناطق روستایی و سرمای هوا در حدود نیمی از سال، بهره برداری از منابع طبیعی و جنگل ها به عنوان سوخت رواج دارد که با گازرسانی به این مناطق و قطع وابستگی ساکنان حاشیه جنگل ها به این منابع طبیعی، حفاظت از این عرصه ها آسان می شود.

۱۳۹۴/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...