نسخه چاپی

عذرخواهی صداوسیما بابت برنامه فیتیله ای ها

عکس خبري -عذرخواهي صداوسيما بابت برنامه فيتيله اي ها

روابط عمومی رسانه ملی اعلام كرد پخش برنامه «فیتیله» شبكه دو فعلا متوقف است.

به گزارش نما، روابط عمومی سازمان صداوسیما در خبری اعلام کرد ، در پی پخش برنامه فیتیله که روز جمعه 15 آبان از شبکه 2 پخش شد بر اثر بي دقتي عوامل برنامه، موجبات رنجش خاطر هموطنان عزيز آذري پيش آمد، ضروري است توضيحات زير به اطلاع ملت شريف ايران و خصوصا هموطنان عزيز آذري برسد.

قوميت هاي مختلف سرمايه سترگ و بي بديل ايران اسلامي است كه مبتني بر احترام متقابل اقوام، احساس هويتي مشترك را براي همبستگي و اتحاد ملي فراهم آورده تا اين كشور عزيز بر تند باد حوادث بپايد و كيان خويش حفظ نمايد. در اين ميان، صداوسيما نيز به عنوان رسانه ملي جمهوري اسلامي ايران با درك اين جايگاه و اهميت احترام و حرمت همه اقوام و اقشار جامعه بزرگ ايران در مقاطع مختلف همواره عزم خود را در جهت تقويت اين گنجينه و سرمايه ملي معطوف داشته است.

ليكن عليرغم اين اراده و اقدامات مختلف ناشي از آن، متاسفانه روز جمعه 15 آبان ماه در يكي از بخش هاي برنامه "فيتيله" كه از جمله برنامه‌هاي ويژه كودكان و نوجوانان در شبكه دو سيمااست، به سبب اشتباه، بي‌دقتي و عدم نظارت درست عوامل برنامه ساز و ناظر مربوطه، ديالوگ‌هايي به زبان آذري بيان مي شود كه باعث تمسخر و در نتيجه رنجش خاطر و ناراحتي هموطنان غيور و عزيز آذري زبان شده و شكاياتي را موجب مي گردد.

در اين خصوص، رسانه ملي با وجود سهوي بودن اين مساله، وظيفه خود مي داند ضمن عذرخواهي از هموطنان و خصوصا آذري زبانان عزيز و به دور از هر گونه توجيه رسانه‌اي براي رفع كوچكترين ابهام و بدبيني هموطنان عزيز آذري‌زبان كشورمان نسبت به فرزندان پرتلاش و خدمتگزارشان در صداوسيما، موارد و تصميمات متخذه ذيل را به اطلاع اين عزيزان و همه مخاطبان رسانه ملي برساند:

1- عليرغم سهوي بودن اين اتفاق، مسئولان و عوامل دخيل در توليد و پخش اين برنامه، متخلف محسوب مي شوند و اين مساله تا آشكار شدن موضوع و ريشه هاي آن به طور جدي پيگيري خواهد شد.

2- با وجود جايگاه مردمي اين برنامه مطابق با نظرسنجي هاي مختلف سال هاي گذشته كه از آن به عنوان برنامه اي باسابقه و پربيننده ياد شده است، ليكن به خاطر اين بي دقتي صورت گرفته، تا انجام بررسي هاي لازم و رسيدن به نتيجه نهايي، پخش برنامه "فيتيله" فعلا متوقف مي شود.

3- مدير پخش و مدير گروه كودك شبكه دو به دليل سهل انگاري توبيخ كتبي خواهند شد و جانشين مدير پخش كه مسئول نهايي نظارت برنامه هاست نيز توبيخ و از مسئوليت بركنار مي شود.

4- بديهي است كه سازمان صداوسيما پس از بررسي دقيق اين موضوع و رسيدن به نتايج نهايي، موارد را به اطلاع مخاطبان خواهد رساند.

۱۳۹۴/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...