نسخه چاپی

كلاهبرداری 10 میلیاردی در پوشش فروش ارز

متهم سابقه‌داری كه به بهانه فروش ارز در استان البرز بیش از 10 میلیارد تومان كلاهبرداری كرده بود، دستگیر شد.

به گزارش نما به نقل از جام جم آنلاین: متهم سابقه‌داری که به بهانه فروش ارز در استان البرز بیش از 10 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

شهریور امسال مردی با حضور در پلیس امنیت عمومی استان البرز از فردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. تحقیقات پلیس نشان می داد متهم فراری سابقه دار بوده و در شهرهای شمالی و مرکزی کشور نیز دارای پرونده های متعدد قضایی به اتهام کلاهبرداری است و علاوه بر آن، از سال 74 نیز به اتهام سرقت مسلحانه تحت تعقیب مراجع قضایی بوده است.

جستجو برای این متهم ادامه داشت تا این که ردپای وی در شهر شیراز به دست آمد. چند روز پیش ماموران با حضور در این شهر مخفیگاه مرد کلاهبردار را شناسایی کرده و او دستگیر شد. در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد 50 فقره مهر جعلی مربوط به ارگان های مهم دولتی و خصوصی و تعداد زیادی اسناد و مدارک جعلی کشف شد.

متهم با انتقال به اداره پلیس استان البرز بازجویی شد و اعتراف کرد در پوشش فروش ارز به خریداران، آنها را فریب داده و کلاهبرداری کرده است. متهم از ابتدای سال 93 با فعالیت در بازار ارز و آشنایی با مشتریان دائمی این بازار سوژه های خود را شناسایی کرده و در ابتدا با فروش ارز با قیمت پایین تر از قیمت بازار، اعتماد مشتریان را به خود جلب می کرد. در مراحل بعد با دریافت مبالغ هنگفت در قبال فروش ارز به آنها بدون آن که ارزی در اختیار مشتریان قرار دهد، متواری می شد.

تحقیقات از متهم نشان می داد او به این شیوه در کرج 10 میلیارد و 67 میلیون تومان کلاهبرداری کرده و بقیه کلاهبرداری های مشابه وی در شهرهای شمالی و دو شهر جنوبی و مرکزی کشور بوده است.

همچنین وی با استفاده از مهر جعلی ارگان ها و سازمان های دولتی و خصوصی به ده ها فقره کلاهبرداری در این رابطه اقدام کرده است.

برای متهم قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

۱۳۹۴/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...