نسخه چاپی

نظر نخست‌وزیر جدید كانادا درخصوص بازگشایی سفارت كشورش در تهران

عکس خبري -نظر نخست‌وزير جديد کانادا درخصوص بازگشايي سفارت کشورش در تهران

نخست‌وزیر جدید كانادا نظرش را درباره توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 و بازگشایی سفارت كشورش در تهران ابراز كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «جاستین ترودو» که به تازگی به نخست‌وزیری کانادا انتخاب شده، در جریان تبلیغات انتخاباتی درباره «برجام» و بازگشایی سفارت کشورش در تهران اظهار نظر کرده است.

شبکه خبری العربیه بامداد دوشنبه گزارش داده «ترودو» در مصاحبه‌ای در زمان تبلیغات انتخاباتی‌اش، محتاطانه درباره «برجام» ابراز خوش‌بینی کرده است.

نخست‌وزیر فعلی کانادا در پاسخ به سوالی درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: «همه ما درباره این موضوع، از نقطه‌ای یکسان آغاز می‌کنیم و آن اینکه ایران مسلح به سلاح هسته‌ای نه تنها برای اسرائیل و منطقه، بلکه برای جهان خطرناک است و ما باید مطمئن شویم که ایران به آن دست پیدا نمی‌کند.»

وی افزود: «ما محتاطانه درباره توافق هسته‌ای خوش‌بین هستیم. نمی‌گوییم که تحریم‌ها را امروز باید بر داریم. واضح است که مراحل زیادی هستند که باید پشت سر گذاشته شوند.»

او علاوه بر این، درباره بازگشایی سفارت کشورش در تهران هم گفت: «احساس می‌کنم که خیلی خوب است که امید داشته باشیم که زمانی این سفارت را باز کنیم، چون ما فقط برای دوستانمان سفارت نباید داشته باشیم، بلکه باید برای کسانی که با آنها مخالف هستیم هم سفارت داشته باشیم.»

العربیه اشاره‌ای به رسانه‌ای که «ترودو» با آن گفت‌وگو کرده نمی‌کند اما او این مصاحبه را 31 جولای 2015 با نشریه «جوئییش ایندیپندنت» انجام داده است.

حزب لیبرال کانادا چند هفته پیش در انتخابات پارلمانی این کشور با پیروزی بر حزب محافظه کار حاکم به قدرت رسید و استفن هارپر، نخست وزیر کانادا را پس از سه دوره کنار زد.

هارپر به اتخاذ مواضعی حتی افراطی‌تر از رژیم صهیونیستی در برابر ایران شهرت داشت. دولت او در سال 2012 به بهانه تهدید ایران برای اسرائیل، سفارت کشورش در تهران را تعطیل کرد.

۱۳۹۴/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...