نسخه چاپی

اقتصاد بیمار كشور با یك نسخه درمان نمی‌شود

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی بسته حمایت اقتصادی دولت را نوعی مسكن خواند و گفت: با یك نسخه، اقتصاد بیمار كشور درمان نمی‌شود.

به گزارش نما؛ الیاس طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و تلاش دولت یازدهم در راستای رفع این مسائل اظهار داشت: کنترل تورم به‌واسطه کنترل نقدینگی موجب ایجاد رکود در کشور شد.

وی به حساس شدن وضعیت اقتصادی کشور و تذکر به‌جای چهار وزیر اشاره کرد و عنوان داشت: در راستای رفع مشکلات اقتصادی و رکود به وجود آمده، دولت بسته‌های حمایتی فراهم کرد که شاید در نگاه نخست چاره‌ساز باشد اما با یک نسخه نمی‌توان اقتصاد بیمار کشور را درمان کرد.

طاهری بابیان اینکه هر چیزی تابع عرضه و تقاضاست به صنعت خودروی کشور و تذکرات مجلس و کمیسیون صنایع به دولت و وزارت صنعت و تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان اشاره و بر لزوم ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و قیمت‌گذاری مناسب و متناسب باکیفیت خودرو توسط شورای رقابت تأکید کرد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر انتقاد صنعتگران از حمایت دولت تنها از برخی صنایع مانند خودروسازی خاطرنشان کرد: حمایت دولت‌ها از صنعت خودرو در دنیا امری مرسوم و طبیعی است اما باوجوداین حمایت‌ها، تنها عامل و مؤثرترین راه چاره برای بقا و پیشرفت این صنعت عملکرد خودروسازان مبنی بر تلاش در راستای جلب رضایت مشتری با ارتقای کیفیت و قیمت‌گذاری مناسب و کاهش قیمت‌های جانبی و اضافی است.

این مسئول به توان فکری، علمی و انسانی موجود در کشور برای ارتقای کیفیت تولید و صنایع تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: تسهیلات خودرو شاید بتواند بحث رکود و اشتغال مرتبط با صنعت خودرو را تا حدودی حل‌وفصل کند اما خواست واقعی مردم ارتقای کیفیت و کاهش هزینه‌های جانبی و درنهایت کاهش قیمت محصول تولیدی است که بارها مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تأکید و سفارش کرده‌اند.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، بر حمایت از تولید داخلی و حرکت در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و کمک بانک‌ها برای تأمین سرمایه در گردش موردنیاز صنعتگران را خواستار شد.

طاهری به مشکلات صنعت و معوقات بانکی صنعتگران اشاره کرد و بابیان اینکه انباشته شدن معوقات آنان و فشار آوردن به صنعتگران دردی را درمان نمی‌کند بلکه بانک‌ها باید با دید مثبت و بهتری در رفع مشکلات صنعتی کشور نقش ایفا کنند تصریح کرد: کاهش نرخ سود سپرده بانکی و سوق دادن نقدینگی به سمت سرمایه‌گذاری و نیز کاهش نرخ سود تسهیلات می‌تواند کمکی مؤثر به صنعت و تولید کشور باشد.

وی صنعت اقلید را وابسته به صنعت و وضعیت کشور دانست و بر ضرورت بازنگری در تعرفه گمرکی واردات محصولاتی مانند لوله‌ها و ورق‌های استیل و ... در راستای ایجاد رقابت و پویایی تأکید کرد و گفت: در بسته‌های حمایتی دولت باید به اصلاح تعرفه گمرکی چنین محصولاتی نیز توجه شود.

۱۳۹۴/۸/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...