نسخه چاپی

سخنان مومنی درباره برخورد با بدحجابی و مزاحمین نوامیس

به گزارش نما - شبکه خبر نوشت: جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه برای وضع قوانین روزآمد باید هر سه سال یک بار قوانین جدید و بازدارنده تصویب شود از نمایندگان مجلس خواست قوانین مورد نیاز جامعه را، به روز کنند.

سردار اسکندر مومنی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی در برنامه تیتر امشب با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه باید بازدارندگی قوانین افزایش یابد گفت: در سال 90 قانون تغییر کرد و در همان سال کشته های تصادفات جاده ای کاهش یافت پس حتما باید قوانین به گونه تصویب شود که برای مردم قانونمند تسهیل کننده و برای خاطیان و متخلفان بازدارنده باشد.

سردار مومنی با تاکید بر اینکه نتایج نظرسنجی های مستمر طی 5 سال گذشته نشان می دهد مهمترین دغدغه مردم در کشور، مواد مخدر و جلوه های خیابانی معتادان و توزیع کنندگان مواد مخدر است گفت: طرح ساماندهی معتادان بارها اجرا شده است اما مجموعه توان نیروی انتظامی در همه بخش ها باید بسیج شود و دستگاه های دیگر هم پای کار بیایند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

سردار مومنی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی برای مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: امسال کشفیات نیروی انتظامی در مقایسه با پارسال 20 درصد افزایش یافته است و توانسته ایم 300 تن کشفیات داشته باشیم . همچنین تعداد کسانی که در رابطه با مواد مخدر دستگیر شده اند نیز افزایش داشته است.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه باید موضوع قاچاق و اعتیاد را آسیب شناسی کنیم تصریح کرد: اینکه چرا پس از این همه سال تلاش هنوز هم شاهد معتادان و خرده فروشان مواد مخدر در خیابان ها هستیم جای سوال دارد. این نشان می دهد که باید قوانین بازدارنده باشد و میان دستگاه های مسئول تقسیم کار درستی انجام شود. زیرا ما در کشور در انجام کارهای جمعی همواره مشکل داریم. باید پذیرفت که مقابله با ورود مواد مخدر، قاچاق، توزیع و جرائم مرتبط با مواد مخدر بر عهده نیروی انتظامی است اما جمع آوری معتادان، نگهداری و بازپروری آنها را باید برعهده دستگاهی مسئول گذاشت که بتوان پیگیری کرد.

سردار مومنی با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر یک موضوع ملی است اظهار داشت: هم اکنون 70 تا 80 درصد زندانیان کشور را معتادان تشکیل می دهند و سن اعتیاد به شدت پائین آمده است. علاوه بر اینها مجموعه عوامل اجتماعی باعث شده است که شاهد اعتیاد روزافزون بانوان باشیم.

جانشین فرمانده ناجا درباره عملکرد پلیس در موضوع فرهنگ عفاف و حجاب گفت: راه این موضوع فقط برخورد انتظامی نیست و مولفه های دیگری در آن نقش دارد به طوری که این موضوع بیش از آن که انتظامی باشد یک مقوله فرهنگی است. با این حال به علت نگرانی های مردم و ضرورت اجرای قوانین و ضوابط کشور در اماکن عمومی، پلیس تلاش خود را می کند.

سردار مومنی یکی از رویکردهای جدید نیروی انتظامی را امنیت مردم محور دانست که جلوه آن در امنیت محله خود را نشان داده است و افزود: هر گونه توسعه، پیشرفت، عدالت و رشد اجتماعی در سایه امنیت محقق می شود و رویکرد نیروی انتظامی این است که این امنیت با همکاری مردم، نهادها و پلیس به دست بیاید زیرا هر جا به مردم نقش داده ایم موفق بوده ایم.

وی ادامه داد: یکی از طرح های پلیس، طرح پلیس افتخاری است که تاکنون 20 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و پیش بینی می کنیم تا پایان سال 50 هزار نفر در این طرح ثبت نام کنند که با اجرای این طرح بستر مشارکت مردم در این طرح مهیا شده است.

جانشین فرمانده ناجا پیشرفت و نتایج طرح جمع آوری اراذل و اوباش را مناسب ارزیابی کرد و گفت: ما در نیروی انتظامی 300 کد جرائم داریم که مجموعه این جرائم در مقایسه با پارسال 7 درصد کاهش یافته است که این امر نشان دهنده اجرای موفقیت آمیز طرح جمع آوری اراذل و اوباش است.

سردار مومنی یکی از گلایه های مردم را دیر رسیدن پلیس در محل حادثه عنوان کرد و افزود: بر اساس استانداردها، میانگین زمانی که پلیس به محل حادثه می رسد باید 15 دقیقه باشد اما باید پذیرفت که پلیس هم جزء همین مردم است و برای رسیدن به محل حادثه باید از ترافیک و شلوغی خیابان ها عبور کند.

وی همچنین درباره جولان خودروهای گران قیمت در خیابان ها اظهار داشت: یکی از جلوه های شکاف طبقاتی در خودرو است و کسانی که تازه به پول و ثروت رسیده اند، هیجان خود را با جولان در خیابان ها تخلیه می کنند اما سال 85 ما در حوادث رانندگی 28 هزار کشته داشتیم در حالی که این آمار امروز به 17 هزار نفر کاهش یافته است که قابل دفاع و مایه افتخار است.

جانشین فرمانده ناجا همچنین درباره برخورد با مزاحمان نوامیس نیز گفت: من دفاع نمی کنم و نمی گویم که مشکلی وجود ندارد اما شهر با این گستردگی و پیچیدگی را نمی توان با مدل های سنتی کنترل کرد از این رو سامانه ای در دست طراحی است که این امکان را می دهد با استفاده از سامانه ها و ابزار هوشمند، رفتار مردم را کنترل کنیم.

سردار مومنی در بخش پایانی این گفتگو درباره وضع معیشتی کارکنان نیروی انتظامی با ابزار شرمندگی از همکاران خود اظهار داشت: ما از وضع معیشتی همکاران سختکوش خود با شغل سخت و زیان آوری که دارند راضی نیستیم و امیدواریم مجلس و دولت به این موضوع توجه کنند و با افزایش اعتبارات نیروی انتظامی، معیشت کارکنان این دستگاه را بهبود دهند.

۱۳۹۴/۸/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...