نسخه چاپی

ضرورت تزریق واكسن آنفلوآنزا در كودكان

با توجه به شیوع آنفلوآنزا در فصل سرما دریافت این واكسن در كودكانی كه سیستم ایمنی ضعیفی دارند ضرورت دارد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر حسین معصومی اصل دبیر اجرایی یازدهمین کنگره‌ی عفونی کودکان در خصوص بیماری‌های عفونی در اطفال عنوان کرد: بیماری‌های عفونی در کودکان طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد. که در رأس این بیماری‌ها عفونت تنفسی فوقانی و دستگاه گوارش قرار دارند.

وی گفت: ما امسال در همایش عفونی اطفال پنل‌های متفاوتی در این زمینه از جمله عفونت بیمارستانی، مقاومت میکروبی، سل و بیماری‌ها بازپدید و نوپدید داریم که مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: خوشبختانه بیماری‌های عفونی در سالهای اخیر روندی کاهشی داشته است و با توجه به فصل آنفولانزا باید بدانیم که شیوع این نوع بیماری در کودکان کمتر از افراد بالغ است. اما با این حال کودکانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و یا به بیماری‌های مزمن قلبی، خونی و کلیوی مبتلا هستند، بایستی واکسن آنفولانزا را دریافت نمایند.

وی ضمن اشاره به شیوع بیماری‌های عفونی تنفسی فوقانی در فصل پاییز عنوان کرد: اکثر این بیماری‌ها منشأ ویروسی دارند و تأکید ما بر این است که خانواده‌ها از خود درمانی بپرهیزند و توجه داشته باشند که با مصرف مناسب آنتی بیوتیک تحت نظر پزشک می‌توانند درست زمانی کوتاه‌تر بیماری خود را بهبود بخشند.

سرماخوردگی در کودکان نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارد
دکتر پرویز طباطبایی استاد دانشگاه علوم پزشکی و فوق تخصص اطفال در خصوص مصرف آنتی بیوتیک در کودکان گفت: در فصل‌های سرد، شیوع بیماری‌های عفونی از جمله سرماخوردگی در افراد افزایش می‌یابد.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع این بیماری در کودکان، مصرف مایعات بیش از مصرف آنتی بیوتیک بویژه در کودکان زیر سه سال توصیه نمی‌شود و قرار دادن این کودکان در دمای مناسب بین ۲۲-۲۱ درجه و استفاده از بخار آب و فضایی تمیز می‌تواند در بهبود سرماخوردگی در آنها نقش به سزایی داشته باشد و خانواده‌ها توجه داشته باشند که اکثر سرماخوردگی‌ها و بیماری‌های عفونی در کودکان، به ویژه افراد زیر سه سال نیازی به آنتی بیوتیک ندارد استفاده از موادغذایی مناسب و ایجاد شرایط محیطی مطلوب می‌تواند به بهبود هرچه سریعتر اطفال کمک کرد.

۱۳۹۴/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...