نسخه چاپی

علم الهدی: امام جمعه هر شهر امام‌زاده زنده آن شهر است

امام جمعه مشهد گفت: از آن جایی كه مقام معظم رهبری امام است، ائمه جمعه هر شهر در نقش امام‌زاده زنده آن شهر هستند و بقعه و بارگاه هم همان دستگاه نماز جمعه است، بنابراین شما باید از امام جمعه شهرتان محافظت كنید.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، امام جمعه مشهد گفت: از آن جایی که مقام معظم رهبری امام است، ائمه جمعه هر شهر در نقش امام‌زاده زنده آن شهر هستند و بقعه و بارگاه هم همان دستگاه نماز جمعه است، بنابراین شما باید از امام جمعه شهرتان محافظت کنید.

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی در گردهمایی مسئولین ستادهای نماز جمعه استان که صبح امروز در دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برگزار شد، اظهار کرد: یک عده تصور می‌کنند که با انجام نوافل و زیارت، عبودیت و بندگی خود را در درگاه پروردگار به انجام رسانده‌اند که این تصور اشتباهی است، برخی نیز فکر می‌کنند در فضای مجازی و یا واقعی با دم زدن از اهل بیت (ع) منهای انقلاب وظیفه خود را انجام داده‌اند که چنین اقدامی مقبول ومعقول نیست.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه «یکی از عوامل رکود و عقب افتادگی در کارها، عدم موقعیت شناسی است»، تصریح کرد: حضرت امیر المومنین (ع) می‌فرمایند "خدا رحمت کند کسی را که موقعیت خویش را تشخیص می‌دهد".

به نوشته ایسنا، عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: موقعیت شناسی یک نوع فرصت شناسی است و با فرصت طلبی تفاوت دارد، موقعیت طلبی ممدوح نیست بلکه مذموم است، آن‌هایی که می‌خواهند موقعیت‌‎هایی را برای خود، مقام و شخصیت‌شان به وجود بیاورند فرصت طلب هستند و از موقعیت‌های مختلف به عنوان سکوی پرش برای موقعیت‌های مادی استفاده می‌کنند که این مساله با اخلاق اسلامی سازگار نیست.

وی با اشاره به اینکه «فرصت‌شناسی غیر فرصت‌طلبی است»، یادآور شد: انسان باید در موقعیت شناسی از تمامی امکانات و وسایل در دسترسش آگاه باشد و از این امکانات در جهت کمال خود استفاده کند و بداند از موقعیت فعلی خود چگونه می‌تواند موقعیت‌هایی را در خط عبودیت ایجاد کند.

علم‌الهدی افزود: ابزار و امکاناتی که در شناخت این موقعیت‌ها مورد آگاهی انسان است باید ابزار بندگی و عبودیت خدا باشد، حال اگر در زندگی راهی غیر از بندگی و عبودیت خدا را برگزینیم، دل پایگاهی برای شیطان خواهد شد، آدم هایی که به دنبال پول، مقام و قدرت هستند شیطان در قلب آنان پایگاه و کانون دارد و این فرد در سنگر شیطان قرار می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه «دل انسان خواستگاه خواست‌های او است»، عنوان کرد: اگر این خواستگاه مرکز شیطان باشد شیطان آن فرد را به استخدام خود در می‌آورد، کسی که تمام سعی و تلاش خود را صرف مسیری غیر از عبودیت و بندگی کند در اشتباه محض است.

علم الهدی ادامه داد: شما مسئولین ستاد نماز جمعه به عنوان متولیان فریضه الهی در یک موقعیت ارزشمند هستید که این فرصت‌ها گاهی برای انسان پیش می‌آید، بنابراین باید از این موقعیت در راستای انقلاب و کمک به ملت استفاده کنید.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه سرنوشت ما به انقلاب گره خورده است، افزود: دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و هر نوع گسترده‌سازی غیر از مسیر انقلاب ممکن نیست، دشمن در مقابل جبهه و خاکریز انقلاب در تلاش است و کسی توان مقابله با آن را ندارد مگر از طریق انقلاب و ارزش‌های انقلابی.

وی با بیان اینکه «نماز جمعه به عنوان جبهه اسلامی نقش موثری در ترویج عبودیت و بندگی خدا دارد»، افزود: در هر موقعیت مکانی و جغرافیایی باید بساط نماز جمعه را گسترش دهید، نماز جمعه مشهد دارای 40 هزار نمازگزار است، این در حالی است که مخاطبان بزرگترین همایش‌ها از 26 هزار نفر تجاوز نمی‌کند، بنابراین شما می‌توانید نقش تاثیرگذاری در جهت اهداف انقلابی داشته باشید.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه «نماز جمعه پایه ترویج انقلاب در بستر انقلاب است»، افزود: گاهی فراموش کردن و جهل موقعیت موجب دل زدگی از آن مساله می‌شود، نماز جمعه خاکریزی در انقلاب است که در آن دفاع از دین صورت می‌گیرد، اما باید توجه داشت که در نماز جمعه هم می‌توان اقدامات مثبت و شایسته انجام داد و هم می‌شود در آن خرابکاری و تخریب صورت گیرد، اگر خدای ناکرده تخریبی در نماز جمعه صورت گیرد گستره آن در هیچ جایی به اندازه نماز جمعه خواهد بود، بنابراین شما مسئولین باید این اقدامات را کنترل و نظارت کنید.

وی افزود: تبعیض بی‌جا در نماز جمعه یکی از مواردی است که موجب دل‌زدگی در نماز جمعه خواهد شد، شما می‌توانید با تعامل صحیح سالم تحت عنوان حفاظت و امنیت، اقدامات مثبتی در جهت ترویج نماز جمعه انجام دهید، اگر در نماز جمعه تبعیض ایجاد شود، این یعنی تخریب عبادت خدا و مردم چنین چیزی را تحمل نمی‌کنند و امر و نهی کردن به مردم در نماز جمعه شایسته نیست.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه «برخورد پادگانی رئیس ستاد با زیرمجموعه‌ها یا مسئولین ستاد نماز جمعه با مردم صحیح نیست»، افزود: این نوع امر و نهی‌ها موجب دل زدگی نسبت به نماز جمعه می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در برخورد اخلاقی مسائل را رعایت کنید، چرا که شما بهترین ابزار برای اشاعه نماز جمعه در شهرستان‌ها هستید و شما نقش موثری در آگاه سازی مردم نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی دارید.

وی عنوان کرد: اگر امام جمعه توسط مردم تعدیل و یا ارزیابی شود روحیه‌اش را از دست می‌دهد و نمی‌تواند کارآمد باشد و این وظیفه شما مسئولین ستاد نماز جمعه است که از طریق فرهنگی صحیح امام جمعه را ارزیابی کنید تا روحیه و حیثیت‌اش را از دست ندهد.

علم الهدی با بیان اینکه «امام جمعه هر شهر در نقش امام زاده زنده آن شهر است»، خطاب به مسوولین ستاد نماز جمعه استان افزود: از آن جایی که مقام معظم رهبری امام است، ائمه جمعه هر شهر امام‌زاده زنده آن شهر است و بقعه و بارگاه هم همان دستگاه نماز جمعه است، بنابراین شما باید از امام جمعه شهرتان محافظت کنید.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه «امام جمعه نمی‌تواند نسبت به جریان‌ها و کم و کاستی عملکرد مسئولین بی‌تفاوت باشد»، تصریح کرد: چرا که این کار مشکل شرعی دارد و از سویی موجب سلب اعتماد مردم به ائمه جمعه خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «مردم نباید بی در و دروازه امام جمعه را نقد کنند»، افزود: البته گاهی مواقع آسیب از برخورد خود ائمه جمعه است که شما مسئولین ستاد باید آن را به امام جمعه به صورت صحیح انتقال دهند.

۱۳۹۴/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...