نسخه چاپی

آتش فتنه‌گری داعش دامن غربی‌ها را گرفت

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان اینكه آتش فتنه‌گری داعش دامن غربی‌ها را گرفت، گفت: داعش با بیانیه و قطعنامه نابود نمی‌شود بلكه باید اقدام بین‌المللی برای مبارزه با تروریست‌ها در منطقه شكل گیرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله تروریستی شب گذشته داعش به پاریس پایتخت فرانسه و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم فرانسه، اظهار داشت: پدیده داعش دست‌پرورده خود کشورهای غربی و آمریکاست و روز به روز گستره اقدامات تروریستی خودش را در منطقه بیشتر می‌کند و به دنبال ایجاد ناامنی در دنیاست.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب از خیلی قبل‌تر پیش‌بینی کرده بودند که اگر کشورهای غربی به فکر نباشند و از تروریست‌های داعش حمایت کنند، باید بدانند فتنه‌ای که در منطقه ایجاد کردند، دامن خود آنان را هم خواهد گرفت، با توجه به اقدامات تروریستی شب گذشته داعش در فرانسه، پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب به وقوع پیوست و محقق شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست حارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: اگر امروز هم غرب به فکر نباشد، مطمئناً فردا روزی شاهد اتفاقات بدتر در کشورهای عربی و غربی خواهیم بود، حمایت‌های سیاسی، تسلیحاتی و یا اعزام نیروی انسانی برای پیوستن به داعش از جمله اقدامات کشورهای حامی داعش در این چند سال بوده است.

وی ادامه داد: مطمئناً آتش فتنه‌گری داعش دامن خود غربی‌ها را خواهد گرفت، برگزاری نشست‌هایی با عنوان مبارزه با تروریست راهگشای این مشکل نیست، اگر قرار بود این اجلاس‌ها مشکل تروریست‌ها در منطقه را حل کند، چندین سال است که چنین اجلاس‌هایی برگزار می‌شود.

آصفری یادآور شد: اقدامات خودسر آمریکایی‌ها در منطقه که یک روز به عراق حمله می‌کنند و یک روز به افغانستان و یک روز هم تروریست‌ها را جان سوریه می‌اندازند، چنین مشکلاتی را در خاورمیانه به وجود آورده است، این اقدامات خودسر‌ آمریکایی‌ها سبب شده که جریان داعش در منطقه شکل گیرد و امروز در منطقه جولان دهد.

وی با بیان اینکه اگر غربی‌ها اعتقادی به مبارزه با تروریست دارند، باید عملاً وارد کار شوند، تصریح کرد: اولین راهکار مبارزه با تروریست این است که جلوی اعزام نیرو، تأمین تسلیحاتی و مالی داعش گرفته شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین عنوان کرد: باید اجماع بین‌المللی و عملی در زمینه مبارزه با تروریست‌ها انجام شود وگرنه با بیانیه و قطعنامه نمی‌شود طومار داعش و جریانات تروریستی در منطقه را پیچید، جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی شب گذشته پاریس را محکوم می‌کند و خودش را شریک غم خانواده‌های حادثه‌‌دیده می‌داند، ولی دولتمردان فرانسوی باید متوجه شوند که چندین سال است که مردم سوریه و عراق به خاطر حمایت‌های برخی سران کشورهای غربی و عربی از تروریست‌ها انجام می‌دهند، کشته می‌شوند.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: با حمایت دولت‌های غربی از تروریست‌ها داعش روز به روز شاهد جنایات هولناک آنان در عراق، سوریه و کشورهای دیگر هستیم، لذا بایستی در این زمینه اقدام عملیاتی جدی صورت گیرد.

۱۳۹۴/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...