نسخه چاپی

نمایندگان آذری زبان در خانه ملت بیانیه صادر كردند

در بیانیه نمایندگان ترك زبان مجلس شورای اسلامی آورده شده است: ما نمایندگان آذری زبان ملت خود را مستحق تحقیر ندانسته بلكه ملتی می‌دانیم كه دین خود را در حفظ سرزمین و اعتقادات به شایسته‌ترین وجهه ادا كرده و در مقابل ملت بزرگ ایران رو سفید بوده و همواره نقش تاریخ ساز خود را انجام خواهیم داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، 28 نماینده آذری زبان مجلس شورای اسلامی بیانیه ای صادر کردند.



در متن این بیانیه آمده است:



با سلام به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنافدا (عج) و محضر مبارک مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و با درود به ارواح پاک شهیدان والا مقام ایران اسلامی.



ما نمایندگان مردم شریف و غیرتمند ترک زبان ایران اسلامی و به ویژه آذربایجانی های سرافراز، ضمن ابراز انزجار شدید از گفتار و رفتار وقیحانه موهن عده ای از عناصر جاهل و غافل در برنامه فیتیله در روز جمعه 15/8/94 این حرکت بسیار زشت را محکوم و خواستار برخورد جدی مراجع امنیتی و قضایی نظام جمهوری اسلامی با مدیران، کارشناسان و مجریان این برنامه از مرحله تولید فیلم نامه، مدیریت تولید و کارگردانی، مسئولین ناظر و شورای پخش و عوامل بازیگری می باشیم.



تاریخ ایران اسلامی گواه صادقی است که مردم ترک زبان آذربایجان و سایر نواحی ایران از آغاز شکل گیری دولت و ملت در ایران همواره با حماسه آفرینی و نثار هستی و جانشان در دفاع از استقلال و آزادی ایران کارنامه درخشانی آفریده اند هر زمان روز جانبازی بوده است مردان و زنان ترک زبان این سرزمین سرافرازنه بلاگردان ایران بوده اند امروزه در سایه حاکمیت نظام ولایت فقیه تنوع اقوام به هر نژاد و زبان در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای آرایش منطقی و پایدار بوده و هر جریان فرهنگی رسانه ای نفوذی و منحرف که بخواهد این آرایش ارزشمند را در هویت ملی و انقلابی ملت ایران بر هم زند محکوم به شکست است.



در ادامه این بیانیه آمده است: ما نمایندگان آذری زبان ملت خود را مستحق تحقیر ندانسته بلکه ملتی می دانیم که دین خود را در حفظ سرزمین و اعتقادات به شایسته ترین وجهه ادا کرده و در مقابل ملت بزرگ ایران رو سفید بوده و همواره نقش تاریخ ساز خود را انجام خواهیم داد.



لذا برخورد قانونی با متجاوزین به حریم هویتی اقوام موجب دلگرمی تمام اقوام ایرانی اسلامی بوده و اقدام بازدارندگی بر علیه نفوذیان فرهنگی قلمداد می شود.



لازم به ذکر است 28 نماینده مجلس شورای اسلامی این بیانیه را امضا کردند که از جمله حقیقت پور، حبیب برومند، قاضی پور، کمال الدین پیرموذن، باقری بناب، حسینی صدر، رضا رحمانی، عزیز اکبریان، صفر نعیمی رز، سلیمان عباسی، محمد اسماعیلی، محبی، محمدحسین فرهنگی، سید حسین نقوی حسینی، محمد اسماعیل سعیدی، پورمختار، نکو، جعفری بنه خلخال، نوری قزلجه، ارسلان فتحی پور، اسدی از جمله نمایندگانی بودند که بیانیه محکومیت اقدام ناپسند جمهوری اسلامی ایران را امضا کردند.


۱۳۹۴/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...