نسخه چاپی

مولكول عامل سقط جنین در زنان باردار

مولكولی در سلول‌های انسان كه می‌تواند در تحریك واكنش ایمنی مناسب به عنوان یك واكسن مؤثری برای انگل تك سلولی كه توكسوپلاسما گوندی نامیده می‌شود مهم باشد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عفونت با توکسوپلاسما می تواند منجر به مرگ یا ذات الريه در بیماران تحت درمان بیماری ایدز یا سرطان که سیستم ایمنی ضعیفي دارند شود . همچنین می تواند باعث سقط جنین در زنان باردار شود یا هنگام تولد فرزند خود را با یک بیماری مادرزادی به دنیا آورند.

تيم تحقيقاتي در موسسه تحقیقاتی بیماری های میکروبی و ایمنی شناسی در اوزاکا از موش استفاده کردند تا دريابند که چگونه سلول های موش به یک واکسن آزمایشی بر اساس توکسوپلاسما غیر فعال واکنش نشان می دهند.

آنها دریافتند که یک مولکول میزبان بزرگ به نام p62 نقش مهمی در تحریک سیستم ایمنی بدن در عفونت توکسوپلاسمایی ایفا می کند.این گروه امیدوار است که این یافته ها منجر به توليد واکسني به کمکp62برای پیشگیری از عفونت انگل شود.

این کشف با آنکه چه اتفاقی در داخل سلول آلوده به انگل مي افتد در ارتباط است . این انگل سلول‌های آلوده را با واکوئل یا حجمي کوچک در مایع اطراف هسته سلول در بر ميگيرد .

p62 کلید پاسخ ایمنی IFN-γ قوی تر در واکوئل سلول میزبان استدر واکوئل انگل آنتی ژني آزاد می کند، که می تواند توسط سلول های کشنده توکسوپلاسما سیستم ایمنی بدن شناخته شده ومورد هدف قرار گيرند .

تیم تحقيقاتي سلول های آلوده به توکسوپلاسما را که در آن سیستم ایمنی بدن به همراه IFN-γ با کسانی که فاقد اين سيستم بودند مقایسه کردند. آنها دریافتند که میزان سلول های کشنده توکسوپلاسما در سلول های آلوده که در آن سیستم ایمنی بدن به همراه IFN-γ بود بسيار بالاتر بود.

در موش های فاقد مولکول p62 سلول هاي کشنده آنتی ژن توکسوپلاسما به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

اين پیشرفت نیزمي تواند به سمت درمان های موثرتري برای بيماري توکسوپلاسموسيس استفاده شود . همانطور که در ژانویه سال 2014 گزارش داده شد که چگونه کشف یک پروتئین جدید می تواند توکسوپلاسموسيس را درمان کمک کند.

۱۳۹۴/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...