نسخه چاپی

برنج‌ درجه یك تولید امسال كیلویی چند؟

مدیركل دفتر غلات وزارت جهاد كشاورزی قیمت متوسط برنج درجه تولید امسال را 8000 تومان اعلام كرد و گفت: با توجه به میزان واردات برنج از ابتدای امسال تا كنون و حجم برنج وارد شده از سال‌های گذشته، همچنان واردات برنج ممنوع است و به كسی مجوز نداده‌ایم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، کاظم خاکسار مدیرکل دفتر غلات وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: امسال حدود 560 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت برنج رفت که 1.8 میلیون تن برنج برداشت شد.

وی با اشاره به سرانه مصرف 38 کیلوگرمی برنج در کشور افزود: با توجه به نیاز سه میلیون تنی برنج به حدود یک میلیون و 200 هزار تن واردات این محصول برای تامین نیاز داخلی در هر سال نیاز داریم اما میزان واردات را معاونت بازرگانی جهاد کشاورزی مشخص می‌کند، چراکه حجم بسیار زیادی از واردات در سال‌های گذشته انجام شده و هم اکنون طی شش ماهه‌ نخست امسال پیش از 400 هزار تن وارد شد.

مدیر کل دفتر غلات وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال علی رغم افزایش قیمت برنج ایرانی در ایام محرم مجددا قیمت‌ها متعادل شد و هم اکنون هر کیلوگرم برنج طارم حدود 7500 تومان و هر کیلو گرم برنج هاشمی حدود 8500 به صورت میانگین در کشور معامله می شود.

خاکسار تصریح کرد: ذخایر استراتژیک برنج به اندازه کافی وجود دارد و تنها در برخی مقاطع برنج‌های کهنه و با برنج وارداتی نو تعویض می‌شود.

وی اظهار کرد: نرخ خرید تضمینی ارقام پر محصول برنج در گروه اول حدود 15 درصد افزایش داشت که با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی این میزان نسبتا مناسب است و امیدواریم در آینده شاهد عملکرد تولید این محصول در کشور باشیم.

۱۳۹۴/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...