نسخه چاپی

حملات پاریس شاخص بورس های جهان را كاهش داد

پس از آنكه حملات تروریستی هماهنگ در نقاط مختلف پاریس، جمعه شب بیش از 130 كشته برجای گذاشت، شاخص ها در بازارهای بورس مهم جهان روز دوشنبه با افت كوتاه مدت مواجه بود.

به گزارش نما؛ تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه حملات تروریستی هماهنگ در نقاط مختلف پاریس، جمعه شب بیش از 130 کشته بر جای گذاشت، شاخص ها در بازارهای بورس مهم جهان روز دوشنبه با افت کوتاه مدت مواجه بود، اما برخی استراتژیست ها پیش بینی کردند که این حادثه ممکن است تاثیرات اقتصادی بلندمدت داشته باشد یا مسیر حرکت فعلی بازارها را تغییر دهد.
تحلیلگران گفتند، هرگونه آسیب اولیه به اعتماد اقتصادی، گردشگری و تجارت در درون اروپا احتمالا بانک مرکزی اروپا را برای تمدید سیاست پولی انبساطی در ماه آینده مصمم تر خواهد کرد. این سیاست موجب تداوم فشار بر ارزش یورو و تقویت دیگر بازارهای دارایی اروپایی خواهد شد.
یورونکست، روز شنبه اعلام کرد، بازارهای مالی فرانسه مطابق روال معمول روز دوشنبه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
با توجه به اینکه بسیاری از رستوران ها و فروشگاه های پاریس در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل بودند، برخی تحلیلگران فرانسوی انتظار دارند واکنش بازارهای بورس فرانسه به این حادثه بسیار شدیدتر از حادثه ماه ژانویه حمله به دفتر مجله شارلی عبدو و سوپر مارکت کوشر باشد.
الکساندر بارادز، تحلیلگر موسسه آی جی فرانسه گفت: «سهام شرکت های مرتبط با کالاهای مصرفی یا گردشگری، به خصوص صنعت کالاهای لوکس برای فصل کریسمس، ممکن است از این حادثه تاثیر بپذیرند.»
وی افزود: «حملات ماه ژانویه فرق داشتند، آنها هدفمند تر بودند. اینجا هدف کل مردم بودند... آین تاثیرات همچنین ممکن است تاثیراتی کاملا روانی باشند و سرمایه گذاران را تشویق کنند تا زمان شفاف تر شدن بازار در حاشیه باقی بمانند.»
ارزش شاخص ها در آغاز معاملات یکشنبه شب به وقت نیویورک کاهش داشت و کاهش های تجربه شده در روز جمعه پس از وقوع حملات را شدت بخشید. بخشی از این افت شاخص ها به زودی جبران شد.
شاخص سهام نیکی (ان 225) که در معاملات اولیه امروز تا 1.8 درصد کاهش یافته بود، با اندکی ترمیم افتی 0.8 درصدی را تجربه کرد.
نگرانی در مورد وقوع حملات مشابه در نقاط دیگر اروپا و تنش ها بر سر افزایش واکنش نظامی غرب به اقدامات داعش تاثیراتی را به دنبال داشته و بازارهای سراسر جهان را متلاطم کرده است.

۱۳۹۴/۸/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...