نسخه چاپی

۱۵۰ هزار اسكان در عراق وجود دارد

معاون استاندار خوزستان گفت: برای تكرار نشدن مشكلات سال قبل اماكن امداد رسان كشور عراق را نیز ما تجهیز می كنیم .

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، قدرت الله دهقان معاون استاندار خوزستان در ارتباط زنده با برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما اظهار کرد: پارسال مشکل خاصی در شلمچه و چزابه وجودنداشت اما برای جلوگیری از تکرار موارد مشکل ساز اربعین ۹۳ تمهیدات لازم اندیشیده شده است .

وی ادامه داد : برای راحتی عبور و مرور زائران در خروجی های چزابه و شلمچه تمهیدات لازم اندیشیده شده اما در عراق توانایی پاسخگویی به نیازهای زائران وجود ندارد از این رو برای رفع این مشکل قرار شده است تا در سامانه های پایانه ای ورودی زائران در عراق نیروهای عراقی به ارائه امکانات و تجهیز زائران بپردازند .

دهقان افزود: امسال ۴۸ چادر امداد رسان در خروجی های شلمچه و چزابه تعبیه شده است که البته عهده دار این مسئولیت نیز مردم هستند.

استاندار ایلام در ارتباط تلفنی با برنامه تیتر امشب بیان کرد: امسال حدود ۹۶ چادر امداد رسان در مرز مهران تعبیه شده است که روزانه میزبان ۵ هزار نفر زائر است که البته در روزهای گذشته تعدادی هم بدون ویزا اقدام به عبور ومرور کردند و با برقراری هماهنگی های لازم در مدت ۲۴ ساعت برای‌شان ویزا صادر شده است .

حمید محمدی معاون سازمان حج و زیارت نیز به ملزومات اخذ روادید اشاره کرد و گفت: برای دریافت روادید حدود ۳۰ دلار به اضافه ۱۰ هزار تومان از زائران اخذ می شود .

محمدی همچنین از وجود ۱۵۰ هزار امکان اسکان در کشور عراق خبر داد.

استاندار خوزستان در ادامه به همکاری‌های بی دریغ امداد رسانان راهیان نور اشاره کرد و اظهار داشت: جهت پذیرایی از زائران حدود صد هزار نفر در اماکن تعبیه شده عراقی اعلام آمادگی کرده اند .

سردار کرمی فرمانده قرارگاه اربعین نیز بابیان اینکه درصورت نیاز به باز شدن خروجی های بیشتر مثل مرز خسروی امکانات لازم وجود دارد، گفت: با این همه هنوز نیازی مشاهده نشده است .

وی از تعبیه پارکینگ های لازم برای کسانی که قصد سفر با خودروی شخصی را دارند خبر داد و افزود : باوجود اینکه زیرساخت جاده ای و ریلی در خوزستان وجوددارد اما بهتر است زائران مسیرهای دیگری را برای عبور ومرور انتخاب کنند تا از تجمع و ازدحام در مرزهای خوزستان جلوگیری شود .

معاون سازمان حج و زیارت گفت : ویزاهای صادر شده مخصوص اربعین است و طبیعتا در روزهای بعد از اربعین اعتباری نخواهد داشت .

۱۳۹۴/۸/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...