نسخه چاپی

هشدار فرانسه نسبت به احتمال ترور پاپ

سرویس‌های اطلاعاتی ویژه فرانسه از احتمال ترور پاپ فرانسیس هنگام سفر به آفریقای مركزی خبر داده و اعلام كردند اطلاعاتی در این مورد در دست دارند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: سرویس‌های اطلاعاتی ویژه فرانسه از احتمال ترور پاپ فرانسیس هنگام سفر به آفریقای مرکزی خبر داده و اعلام کردند اطلاعاتی در این مورد در دست دارند.

رهبر کاتولیک‌های جهان قرار است 29 نوامبر برای شرکت در مراسم افتتاحیه یک کلیسای جامع در شهر بانگی، پایتخت آفریقای مرکزی، به این کشور سفر کند.

در این گزارش به طرف‌هایی که قصد ترور پاپ را دارند به طور روشن اشاره‌ای نشده اما ادعا شده که "جریان‌های تندرو اسلام‌گرا" در آفریقا در صدد انجام چنین عملیاتی هستند. بوکو حرام و گروه الشباب در کنار شاخه آفریقایی داعش مهمترین گروه‌های تندرو فعال در آفریقا هستند که هریک تاکنون بارها دست به عملیات‌های تروریستی خونبار در قاره سیاه زده‌اند.

به نوشته هافینگتون پست، کارشناسان فرانسوی در باره خطر ترور پاپ فرانسیس هشدار داده و در این رابطه بر عدم آمادگی نیروهای امنیتی محلی برای جلوگیری از این اقدام تاکید کرده‌اند.

این نشریه می نویسد: پاپ فرانسیس در جریان این موضوع قرار گرفته است اما گفته است که این سفر با وجود هشدارهای فرانسه انجام می‌شود. با این حال مقامات کلیسا اعلام کرده‌اند که در تلاش هستند تا امنیت لازم برای این سفر تامین شود.

انتظار می‌رود هنگام این سفر، هزاران مسیحی از کشورهای آفریقایی از جمله چاد، کامرون، سودان، سودان جنوبی، کنگو و دیگر کشورها برای استقبال از پاپ فرانسیس وارد آفریقای مرکزی شوند.

۱۳۹۴/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...