نسخه چاپی

یارانه‌ امشب واریز می شود

یارانه نقدی آبان ماه ساعت 24 امشب-سه شنبه- واریز و قابل برداشت می شود.

به گزارش نما، پنجاه و هفتمین مرحله از یارانه نقدی در حالی امشب به حساب سرپرستان خانوار به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان واریز می‌شود که هر یارانه بگیری که از ابتدای اجرای طرح در لیست سازمان هدفمندی بوده است دریافتی وی در این ماه به حدود 2.6 میلیون تومان خواهد رسید.

طی پنج سال اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ماهانه حدود 3500 میلیارد تومان خرج پرداخت نقدی شده و در مجموع رقم پرداختی به بیش از 200 هزار میلیارد تومان می رسد.این در حالی است که بعد از سالها تخلف از قانون و توزیع منابع هدفمندی به اضافه برداشت از خزانه و گاها استقراض از بانک مرکزی، در سال جاری و با تکلیف قانون بودجه غربالگری یارانه بگیران کلید خورد و با هدف جداسازی پردرآمدها از لیست یارانه، حذف این گروه آغاز شد.

طبق آخرین آمار اعلامی وزیر "کار تعاون و رفاه اجتماعی " تاکنون حدود سه میلیون نفر از جمع حدود 76 میلیون و60 هزار نفری متقاضیان حذف شده‌اند. با این تغییرات دولت امشب برای حدود 73 میلیون نفر یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی واریز می کند.

بر این اساس با کاهش حدود سه میلیون نفری یارانه بگیران فعلا هزینه ماهانه واریز برای دولت از حدود 3500 به 3300 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. این در حالی است که قرار بوده برای جبران کسری منابع و تراز شدن درآمد و هزینه اجرای قانون هدفمندی در سال جاری تا انتهای امسال حداقل یارانه شش میلیون نفر قطع شود.

۱۳۹۴/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...