نسخه چاپی

دهدشتی:بابك زنجانی می خواهد فضای دادگاه را سیاسی كند تا رسیدگی به پرونده اش طولانی شود

رییس كمیته پیگیری پرونده زنجانی در مجلس اظهار كرد: بابك زنجانی ادعای خدمت دارد و طلبكارانه می گوید این كشور مدیون من است!

به گزارش نما، سید حسین دهدشتی در گفتگو با خبرآنلاین درباره ارزیابی خود از روند دادگاه متهم نفتی خاطرنشان کرد: بابک زنجانی پس از سه جلسه قرائت کیفرخواستش در دادگاه، از جلسه چهارم به بعد دفاعیات خود را شروع کرد و اظهارات خود را با اعتماد به نفس کاذب و به نوعی طلبکارانه بیان کرد.

وی افزود: دقیقا شرایط وی از جلسه چهارم دادگاه مشابه زمانی بود که در سال 91 در کمیسیون انرژی مجلس حضور یافت و در آن جلسه نیز ادعاهای زیادی داشت و گفتمانش در دادگاه مثل همان گفتمان و ادبیاتی بود که در جلسه کمیسیون داشت و ادعا می کرد که خدمت کرده و می گفت این کشور و مردم آن مدیون من هستند!

این عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: زنجانی بیشتر بحث های سیاسی را مطرح می کند و سعی می کند افراد مختلفی را دخیل این ماجرا کند که البته این مسئله غیر قابل انکار است و رد پای افراد دیگری در این پرونده دیده می شود و کسانی به وی کمک کرده اند که لازم است نقش آن ها بررسی شود.

عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس افزود: وقتی حاشیه ها زیاد و مسئله جنبه سیاسی به خود می گیرد، نشان می دهد که عده ای نمی خواهند این مسئله حل شود و سعی دارند مسئله را پیچیده کنند و آنقدر نام افراد مختلف در دادگاه مطرح شود که رسیدگی به پرونده طولانی تر شود.

نماینده مردم آبادان در خانه ملت ادامه داد: زمانی که شما مسئله ای را سیاسی کنید یک جبهه را کنار خودتان می گذارید و جبهه دیگری را در مقابل قرار می دهید ، بنابراین طبیعتا نمی خواهید مشکل حل شود.

وی تاکید کرد: ما به نمایندگی از مردم از دادگاه انتظار داریم که به دقت این پرونده را که شاید بزرگترین پرونده فساد کشور باشد،، فارغ از بحث های جناحی و گرایشات سیاسی رسیدگی کند تا هرکس که در این قضیه سهل انگاری و یا عمدا تخلف کرده پاسخ گو باشد چراکه من معتقدم نتیجه این پرونده می تواند به اعتمادسازی در جامعه بسیار کمک کند.

این عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی همچنین در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه بابک زنجانی خود را ویترین این ماجرا دانسته آیا پای چهره ها و مهره های اصلی نیز به پرونده باز خواهد شد؟ گفت: قطعا باید پای کسانی که در این پرونده نقش داشته اند باز شود که طبیعتا این وظیفه قوه قضائیه است.

وی افزود: هر عقل سلیم نمی تواند تصور کند که شخصی با سابقه 10 ساله در تجارت، بدون پشتوانه مالی خاص و بدون وصل شدن به گروه ها و جناح ها سیاسی مشخص اینگونه رشد کرده باشد.

وی ادامه داد : این مسئله نشان می دهد که در سیستم بانکی و نظام پولی ومالی ما اشکالات و نقاط ضعفی وجود دارد که افرادی همچون زنجانی از این نقاط سوء استفاده می کنند.

نماینده مردم آبادان خاطرنشان کرد: مسئله دیگر در این قضیه این است که جایگاه سیستم های امنیتی و نظارتی ما کجاست؟ اینکه مجموعه ای همچون وزارت نفت چگونه با این افراد ارتباط برقرار کرده است؟

وی با بیان اینکه مشخصا مسائلی در پشت پرده وجود داشته است، خاطرنشان کرد: این طوری نیست که هر کسی حتی اگر نخبه هم باشد بتواند این سیستم ها را دور بزند اما چگونه است که سیستم های نظارتی وامنیتی ما در مقابل برخی مسائل جزئی در یک شهرستان دور افتاده به شدت و سرعت عکس العمل نشان می دهند اما در اینجا واکنشی نشان نداده اند؟ بنابراین باید یک بازنگری جدی در این مسئله صورت بگیرد.

۱۳۹۴/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...