نسخه چاپی

خرید اسلحه در كمتر از 30 دقیقه!

بروكسل به بهترین مكان برای تروریست‌ها در اروپا تبدیل شده است؛ بطوریكه می‌توان با 500 یورو در كمتر از 30 دقیقه سلاح تهیه كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: بروکسل به بهترین مکان برای تروریست‌ها در اروپا تبدیل شده است؛ بطوریکه می‌توان با 500 یورو در کمتر از 30 دقیقه سلاح تهیه کرد.

به گزارش کوارترز، پس از آنکه پلیس پاریس اعلام کرد دو نفر از مهاجمان حملات جمعه شب این شهر، ساکن بروکسل بودند و دو دستگاه از خودروهایی که در این حملات بکار گرفته شدند، از این شهر اجاره شده بودند، بار دیگر پایتخت کشور کوچک بلژیک در کانون توجه‌ها قرار گرفت.

در 8 ماه گذشته، این پنجمین بار است که بلژیک به گونه‌ای با حملات تروریستی مرتبط می‌شود. این کشور در میان کشورهای اتحادیه اروپا، بزرگترین تأمین کننده نیروی انسانی برای گروه های تروریستی سوریه و عراق است.

منطقه‌ای در بروکسل با نام «مولنبیک» به مرکز تروریستی بلژیک معروف شده است، به گونه‌‌ای که «چارلز میشل،» نخست‌وزیر این کشور آن را مشکل عظیم خواند. شهردار این منطقه مشکل بیکاری و ازدحام بیش اندازه جمعیت در این منطقه را عامل اصلی مشکل دانست. در چند سال اخیر این منطقه به محل خرید و فروش سلاح‌های پیشرفته در کمترین زمان تبدیل شده است. در کمتر از 30 دقیقه و تنها با 500 تا 1000 یورو می‌توان سلاح‌های پیشرفته را در این منطقه تهیه کرد.

به نظر می‌رسد نبود انسجام در سیاست بلژیک عامل اصلی این مشکل باشد. تنها در بروکسل 6 مرکز پلیس و 19 شهردار وجود دارد. همه این عوامل مانع ایجاد یک رویکرد یکپارچه علیه قاچاق سلاح و توطئه‌های تروریستی شده است.

۱۳۹۴/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...