نسخه چاپی

نجات از چوبه ‌دار با رضایت اولیای‌دم

جوانی كه دوستش را به قتل رسانده و جسدش را در داخل گودالی رها كرده ‌بود، با رضایت اولیای‌دم از قصاص نجات پیدا كرد و به‌لحاظ جنبه عمومی جرم مورد محاكمه قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از شرق، چهارسال‌ونیم قبل پسر جوانی به مأموران خبر داد دو دوستش با هم درگیر شده و یکی دیگری را به قتل رسانده‌ است. این جوان در گزارش تلفنی‌ای که به مأموران داد، گفت: دوستم کریم با من تماس گرفت و گفت دوست مشترکمان احمد را زده‌ و در گودالی انداخته است، وقتی به آنجا رسیدم دیدم احمد جانش را از دست داده‌ است.

بلافاصله بعد از این گزارش، مأموران به محل رفتند و تحقیقات خود را آغاز کردند. آنها در بررسی اولیه جسد متوجه شدند مقتول با ضربه چوب و چاقو به قتل رسیده‌ و احتمالا ضرباتی هم در همان گودال بر بدن او وارد شده‌ است. پلیس کریم را شناسایی و بازداشت کرد.

این جوان به قتل اعتراف کرد و گفت: هرچند من و احمد با هم دوست بودیم اما اختلافاتی داشتیم. اختلافات به خاطر پولی بود که من به احمد بدهکار بودم. روز حادثه احمد از من خواست بیرون از خانه قرار بگذاریم و با هم صحبت کنیم، من هم قبول کردم، وقتی سر قرار حاضر شدم، با هم صحبت کردیم. احمد خیلی عصبانی بود و حرف‌هایی زد که من را خیلی ناراحت کرد.

او با چوب به من حمله کرد و من هم برای اینکه جلو رفتارهایش را بگیرم، هلش دادم اما او دوباره به من حمله کرد، این‌بار چاقویی از جیبم بیرون آوردم تا عقب برود اما در کشمکشی که با هم داشتیم چاقو وارد بدنش شد و او داخل گودال افتاد.

بااین‌حال بلند شد و دوباره با چوب به من حمله کرد. من هم او را داخل گودال انداختم و با چوب چند ضربه به او زدم، وقتی به خودم آمدم دیدم دوستم بی‌حال شده ‌است، آن‌قدر ترسیده ‌بودم که نمی‌دانستم چه باید بکنم به همین خاطر به دوست مشترکمان که کیوان نام دارد زنگ زدم و موضوع را به او گفتم. بعد از اینکه متهم به قتل اعتراف و جزئیات را بیان کرد، گزارش پزشکی‌قانونی هم تأیید کرد که قتل بر اثر ضربات متعدد چوب و چاقو به بدن مقتول رخ داده است.

بعد از تکمیل پرونده و صدور کیفرخواست، قضات دادگاه کیفری استان تهران محاکمه متهم را در دستور کار خود قرار دادند. احمد بعد از محاکمه به قصاص محکوم شد و رأی صادره مورد تأیید دیوان‌عالی کشور قرار گرفت اما وقتی پرونده برای اجرای حکم به دادسرا فرستاده شد، خانواده احمد موفق به جلب رضایت اولیای‌دم شدند و این‌بار پرونده با صدور کیفرخواست علیه متهم درباره جنبه عمومی جرم به دادگاه فرستاده ‌شد.

روز گذشته بعد از تشکیل جلسه رسیدگی و قرائت کیفرخواست، متهم در جایگاه حاضر شد. او اتهام را یک‌بار دیگر قبول کرد و گفت: من از کاری که کرده‌ام خیلی پشیمان هستم. قصدم کشتن دوستم نبود من اگر می‌خواستم کریم بمیرد با دوستم کیوان تماس نمی‌گرفتم که به او کمک کند.

بعد از دستگیری و محکومیت هم خیلی تلاش کردم تا رضایت اولیای‌دم را بگیرم. خانواده‌ام خیلی سختی کشیدند. ماندن زیر سایه طناب ‌‌دار به مدت چهارسال‌ونیم بسیار کار سختی ‌است و من دیگر خسته ‌شده‌ام.

حالا که اولیای‌دم من را بخشیده‌اند درخواست دارم هیأت قضائی هم در مجازات من تخفیف دهند. هیأت قضات بعد از پایان گفته‌های متهم، برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

۱۳۹۴/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...