نسخه چاپی

تهرانی‌ ها در تولید زباله ركورد زدند

تهرانی‌ها هر روز ٣برابر استادیوم آزادی زباله تولید می‌كنند. این درحالی است كه ٤٨٠‌میلیارد تومان در هر‌سال برای جمع‌آوری این زباله‌ها هزینه می‌شود.

به گزارش نما به نقل از شهروند: تهرانی‌ها هر روز ٣برابر استادیوم آزادی زباله تولید می‌کنند. این درحالی است که ٤٨٠‌میلیارد تومان در هر‌سال برای جمع‌آوری این زباله‌ها هزینه می‌شود.

حسین جعفری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به هزینه یک‌میلیارد و٥٠٠‌میلیون تومانی جمع‌آوری پسماند در شهر تهران به‌طور روزانه گفت: سالانه حدود ٤٨٠‌میلیارد تومان هزینه رفت‌وروب، جمع‌آوری و انتقال شهر تهران است که اگر شهروندان با سازمان مدیریت پسماند همراهی کنند، می‌توان این هزینه را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

او با اشاره به وظایف سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: این سازمان براساس قانون متولی پسماند‌های شهر تهران است. براین اساس روزانه نزدیک به ٧٠٠٠ تن پسماند در شهر تهران و ٨٤٠٠ تن پسماند در تهران و شهرهای اطراف آن توسط این سازمان جمع‌آوری می‌شود. این سازمان به شهرها و شهرک‌های اطراف شهر تهران نیز خدماتی را ارایه می‌کند. این حجم پسماند از نظر مقیاسی معادل سه زمین فوتبال استادیوم آزادی به ارتفاع هرکدام نیم‌متر خواهد شد که مقیاس بسیار وسیعی را در سطح به خود اختصاص می‌دهد.

جعفری ادامه داد: روزانه نزدیک به ٣٠٠٠ خودرو در سطح شهر تهران برای ارایه خدماتی مانند رفت‌وروب و جمع‌‌آوری پسماند‌ها به شهروندان تهرانی ارایه خدمت می‌کند. درحال حاضر شهر تهران زیرساخت‌های لازم برای رفت‌وروب و جمع‌آوری پسماند‌ها را ایجاد کرده و به‌طوری که ١٢ ایستگاه انتقال میانی در سطح شهر تهران داریم که پسماند‌ها را در مناطق مختلف در این ایستگاه‌ها جمع‌آوری می‌کنند و از این ایستگاه‌ها به مجتمع پردازش و دفع آرادکوه منتقل می‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران در ادامه گفت: در مجتمع آرادکوه نیز خطوط پردازش شامل ١٤ خط پردازش پسماند‌های تحویلی را انجام می‌دهند تا پسماندهای ارزشمند جداسازی شود و به تفکیک برای تولید مجدد به کار گرفته شود. پسماندهای‌ تر جداسازی شده نیز طی فرآیندی هوازی به مواد اولیه مناسب برای تولید کمپوست تبدیل می‌شود.

باقی‌مانده مواد که تحت عنوان ریجکت نامیده می‌شود و عمدتا شامل پسماندهای پلیمری هستند یا به‌عنوان سوخت سامانه ریجکت‌سوز مجتمع آرادکوه مورد استفاده قرار می‌گیرند یا به منظور بهره‌برداری در آینده ذخیره‌سازی می‌شوند.

جعفری با اشاره به پسماند دریافتی درخطوط پردازش واقع در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه در پنج‌ماهه نخست‌ سال‌ جاری گفت: خطوط پردازش پسماند در پنج‌ماهه نخست ‌سال ‌جاری حدود ٨٨٠‌هزار تن پسماند شهری را دریافت کرده که حدود ٣٨٠‌هزار تن آن پسماند برگشتی (ریجکت) از خطوط پردازش بوده و از این میزان حدود ٩٣١٠ تن آن‌ که عمدتا پلاستیک و مواد پلیمری هستند، به نیروگاه پسماندسوز (تولید برق از پسماند) ارسال شده است.

۱۳۹۴/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...