نسخه چاپی

پرونده قتل جوان افغانی بعد از 7ماه با دستگیری متهم اصلی، به نتیجه رسید

به گزارش نما - روزنامه اعتماد نوشت: چهار پسر ایرانی زیر ١٨ سال که چهارشنبه‌سوری پارسال، در نزاع با چند پسر افغان، یکی از آنها را کشته بودند از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

رسيدگي به اين پرونده از چهارشنبه‌سوري پارسال با گزارش مرگ مشكوك پسري ٢٠ ساله در بيمارستان بهمن به كلانتري ١٣٤ شهرك قدس آغاز شد.

با حضور ماموران مشخص شد متوفي جواني افغان است كه به دليل اصابت چاقو كشته شده است. به اين ترتيب پرونده‌اي با موضوع «قتل‌عمد» تشكيل و براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان پايگاه دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقيقات، يكي از دوستان مقتول به كارآگاهان گفت: «چهارشنبه سوري بود. همراه مصطفي – مقتول – و چند نفر ديگر از دوستانم به پاركي در خيابان علامه جنوبي رفته بوديم كه چند پسر ناشناس با ما درگير شدند. مصطفي در اين درگيري چاقو خورد و از ناحيه قفسه سينه به‌شدت دچار خونريزي شد. ضارب وقتي خونريزي او را ديد همراه دوستانش پا به فرار گذاشت. ما هم مصطفي را به بيمارستان برديم اما پس از چند ساعت فوت كرد.»

حرف‌هاي دوستان مقتول ضد و نقيض بود و سرنخ مشخصي پيش روي كارآگاهان قرار نمي‌داد اما سرانجام يكي از آنها راز قتل را فاش كرد. او به كارآگاهان گفت: «قبل از شروع درگيري، قاتل و دوستانش، يكي از ما به نام عارف را صدا كردند. آنها همان اول با او دهن به دهن شدند. پس از مدتي درگيري بالا گرفت. آنها داشتند عارف را مي‌زدند. ما به كمك او رفتيم. درگيري بالا گرفته بود كه ناگهان يكي از آنها به مصطفي چاقو زد.»

با ثبت حرف‌هاي دوستان مقتول، عارف ١٨ ساله دستگير شد و مورد بازجويي قرار گرفت. او به كارآگاهان گفت: «من در درگيري حضور داشتم اما كسي را با چاقو نزدم. دو برادر به اسم‌هاي محمد و ميعاد هم در درگيري بودند.»

به اين ترتيب محمد و ميعاد (١٧ و ١٨ ساله) نيز دستگير شدند. آنها با اعتراف به مشاركت در نزاع، دو نوجوان ديگر به نام‌هاي امين و ميثم را نيز معرفي كردند اما مدعي شدند عامل قتل را نمي‌شناسند.

با دستگيري چهار متهم و با توجه به اينكه همه آنها زير ١٨ سال سن داشتند، پرونده براي ادامه رسيدگي به شعبه چهارم بازپرسي دادسراي ٢٩ تهران ارجاع شد. در حالي كه هر چهار متهم نوجوان از معرفي قاتل امتناع مي‌كردند سرانجام تحقيقات پليسي نتيجه داد و متهمان يكي از دوستان خود به نام مهدي ١٨ ساله را به عنوان ضارب معرفي كردند.

با شناسايي مهدي مشخص شد او چندي پيش به اتهام مواد مخدر دستگير شده بود. كارآگاهان ٢٦ آبان او را دستگير كردند. مهدي در بازجويي‌ها به قتل اعتراف كرد و درباره شب حادثه به كارآگاهان گفت: «شب حادثه يكي از دوستانم به نام ميثم آمد و گفت چند وقت پيش با تعدادي افغاني دعوا كرده و الان آنها را در پارك ديده است. قرار شد به آنجا برويم و تلافي كنيم. چهار نفري به پارك رفتيم. ميثم يكي از افغاني‌ها به نام عارف را صدا زد. اول با هم دهن به دهن شديم اما پس از چند دقيقه، دوستان عارف به طرفداري از او به سمت ما حمله كردند. دعوا بالا گرفته بود. مقتول مي‌خواست با چاقو من را بزند اما ضرباتش خطا رفت. وقتي ديدم او چاقو دارد، براي دفاع از خودم چاقويم را از جيبم درآوردم و براي تلافي كردن و ترساندن او ضربه‌اي به سمتش پرتاب كردم كه به قفسه سينه‌اش خورد. او روي زمين افتاد. خونريزي شديدي داشت. همه ترسيده بوديم. به سرعت فرار كرديم. قرار شده بود اگر هر كدام دستگير شديم، از قتل حرفي نزنيم و بگوييم قاتل فردي ناشناس است. اما اين نقشه‌مان لو رفت.»

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به جزييات پرونده از صدور قرار قانوني براي متهمان خبر داد و گفت: «بسياري از قتل‌ها بدون طرح و نقشه قبلي و صرفا به دليل همراه داشتن سلاح سرد اتفاق مي‌افتد و همراه نداشتن سلاح سرد عامل مهمي در كاهش پرونده‌هاي قتل عمد است.»

۱۳۹۴/۸/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...