نسخه چاپی

صدور روادید برای 600 هزار زائر عتبات عالیات در اربعین حسینی تاكنون

سخنگوی ستاد مركزی اربعین حسینی گفت: تا صبح امروز برای بیش از 600 هزار نفر برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی روادید صادر شده است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، بابک دین‌پرست قائم‌مقام وزیر کشور در امور بین‌الملل و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی در پایان چهارمین جلسه این ستاد که صبح امروز در حضور رحمانی‌فضلی وزیر کشور برگزار شد، گفت: تاکنون یک میلیون و 250 هزار نفر در سامانه ستاد مرکزی اربعین حسینی(سماح) ثبت‌نام و تا امروز(سی‌ام آبان‌ماه) 870 هزار نفر از زائرین ثبت‌نام کرده، نسبت به تکمیل و ارائه مدارک مورد نیاز اقدام کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه آخرین مهلت ثبت‌نام در سامانه سماح روز سه‌شنبه سوم آذرماه و تکمیل و ارائه مدارک مورد نیاز تا روز پنجشبه 5/9/94 خواهد بود، افزود: مقرر شد با پیگیری وزارت امور خارجه و در هماهنگی با سفارت عراق در تهران تا نهم آذر برای متقاضیان سفر به عتبات عالیات در 15 دفتر تعیین شده روادید(ویزا) صادر شود.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: در روزهای اخیر تعداد 161 هزار و 368 زائر حرم حسینی از طریق مرزهای سه‌گانه مهران، شلمچه و چزابه از کشور خارج شده‌اند که نسبت به ایام قمری سال قبل از رشد سه و نیم برابری حکایت دارد و نشان‌دهنده مدیریت خوب مردم برای خروج تدریجی از کشور است.

قائم‌مقام وزیر کشور در امور بین‌الملل و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اعلام اینکه در هشت روز اول ماه صفر، تعداد 192 هزار و 626 جلد گذرنامه جدید برای افراد صادر شده، افزود: در توافقی که با مقامات عراقی صورت گرفته، مقرر شد اتباع خارجی دارای مدارک قانونی صرفاً از طریق مرز شلمچه از کشور خارج شوند.

۱۳۹۴/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...