نسخه چاپی

انگلیس نیز به بمباران داعش در سوریه می‌پیوندد

منابع خبری در خیابان داونینگ، محل استقرار دفتر نخست‌وزیر انگلستان، می‌گویند دیوید كامرون پیروز رأی‌گری كلیدی در مجلس عوام این كشور برای پیوستن به حملات علیه داعش در سوریه خواهد شد.

به گزارش نما، نخست‌وزیر انگلستان طی چند روز آینده "استراتژی جامع" خود برای شکست تروریست‌های تکفیری داعش را ارائه خاهد کرد. وی در تلاش است تا حمایت احزاب پارلمان را برای بمباران‌های هوایی که توسط جنگنده‌های تورنادو انجام خواهند گرفت جلب کند.

روزنامه تلگراف می‌نویسد کامرون روز دوشنبه به پاریس سفر خواهد کرد تا درباره حملات نظامی مذاکراتی بسیار مهم با فرانسیس اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، داشته باشد. در همین حین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نیز به تهران سفر خواهد کرد.

اولاند پس از دیدار با کامرون به واشنگتن پرواز خواهد کرد تا اوباما را قانع سازد حملات علیه داعش را افزایش دهد.ائتلاف بین‌المللی پس از اینکه شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌‌ای خواهان "نبرد با هر ابزاری" علیه داعش شد،‌ تقویت گشت.

جرج اوزبورن، وزیر دارایی انگلستان، از برنامه‌های این کشور برای خرید 138 هواپیمای جنگنده رادار گریز به ارزش 12 میلیارد پوند خبر داد. این خرید نیروی دو ناو هواپیما بر انگلستان را دو برابر خواهد کرد.

اما کارشناسان نظامی انگلستان می‌گوید کامرون باید استفاده از نیروی زمینی را نیز برای شکست دادن گروه تروریستی داعش مد نظر قرار دهد. لرد دانات، فرمانده سابق ارتش انگلستان، حتی پیشنهاد داده آوارگان سوری در اردوگاه‌های مرزی آموزش داده شده و برای نبرد با داعش به سوریه بازگردانده شوند.

۱۳۹۴/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...