نسخه چاپی

رییس‌جمهور جدید آرژانتین مشخص شد

خبرهای رسیده از بوئنوس آیرس حاكی از پیروزی مائوریسیو ماكری نامزد مخالف دولت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، ماکری نامزد مخالف دولت، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین که روز یکشنبه برگزار شد به پیروزی رسید.



در این دور از انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین بیش از سی و دومیلیون نفر از افراد واجد شرایط رای برای انتخاب رئیس جمهور و معاون اول او به پای صندوق های رای رفتند.



دور دوم انتخابات سراسری آرژانتین برای انتخاب رئیس جمهوری این کشور از میان یکی از دو نامزدهای این انتخابات، «دانیل سیولی» از حزب دولت و «مائوریسیو ماکری» از حزب ائتلاف مخالف دولت برگزار شد.



بیش از ۳۲ میلیون آرژانتینی واجد شرایط از مجموع ۴۱ میلیون نفر جمعیت این کشور ، به پای صندوق های رای فراخوانده شدند تا در انتخاباتی تاریخی که برای نخستین بار به دور دوم کشیده شده است، شرکت کنند.



از این تعداد، ۴۰ هزار نفر واجد شرایط از مجموع یک میلیون نفر، در خارج از آرژانتین زندگی می کنند که رای خود را در سفارتخانه ها یا کنسولگری ها به صندوق ها انداختند.



دولت «کریستینا فرناندز د کرچنر» رئیس جمهوری آرژانتین، وعده داده بود که در ساعت ۱۹ و سی دقیقه روز یکشنبه به وقت محلی (۲بامداد دوشنبه به وقت تهران)، نخستین نتایج این انتخابات را و ۴ ساعت بعد از آن نیز، پیروز انتخابات را اعلام کند.

۱۳۹۴/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...