نسخه چاپی

دوره تحصیلی هنرستان‌ها «۳ ساله» می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از ۳ ساله شدن هنرستان‌ها از سال آینده خبر داد و میزان حضور دانش‌آموزان دبیرستانی در هنرستان‌ها را ۴۰ درصد عنوان كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس؛ علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا هنرستان‌ها از سال آینده ۳ ساله می‌شوند؟»، اظهار داشت: بله، از سال تحصیلی آینده ورودی به پایه دهم در شاخه‌ها و رشته‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که «چند درصد دانش‌آموزان دبیرستانی وارد هنرستان‌ها می‌شوند و آیا این رقم به ۵۰ درصد می‌رسد؟»، اظهار داشت: اکنون حضور دانش‌آموزان در هنرستان‌ها ۴۰ درصد است.

زرافشان افزود: در برنامه پنجم توسعه یک هدف‌گذاری در آموزش و پرورش انجام شد و خیز بلندی برای حضور دانش‌آموزان در هنرستان‌ها برداشته شد که ظرف مدت زمان پنج سال امکان پذیر نبود زیرا توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش گران است و تجهیز کارگاه‌ها و فضای آموزشی هزینه زیادی طلب می‌کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به هدف‌گذاری انجام شده برای توسعه هنرستان‌ها خاطرنشان کرد: در گذشته هدف‌گذاری انجام شده، ارتقا از ۳۵ درصد پوشش در اول برنامه به ۴۶ درصد در انتهای برنامه بود که ۱۱ درصد افزایش را در پنج سال پیش بینی کرده بود یعنی ۲.۲ درصد در هر سال، که رقم قابل توجه‌ای بود.

وی ادامه داد: با توجه به تأمین منابع، امکانات، تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها اکنون به حدود ۴۰ درصد حضور دانش‌آموزان در هنرستان‌ها رسیده‌ایم اما شاخص‌هایی هم توسط شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است که در مجموع و در نقطه مطلوب می‌گوید که فنی و حرفه‌ای و کاردانش باید به ۴۸.۲۶ درصد در افق چشم انداز برنامه ششم یا هفتم توسعه برسد.

زرافشان تصریح کرد: پیش از این عنوان شده بود که حضور دانش‌آموزان در هنرستان‌ها باید به ۵۰ و یا ۷۰ درصد برسد اما هیچ کدام از این اهداف مصوب نیستند و مصوب آموزش و پرورش در برنامه پنجم ۴۶ درصد است و هدف و شاخص مطلوب ۴۸.۲۶ درصد است.

۱۳۹۴/۹/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...