نسخه چاپی

زنجانی: پول‌هایم را هر جا بخواهم هزینه می‌كنم

متهم اصلی پرونده نفتی درباره صرف منابع نفت در امور شخصی گفت: اینها پول‌های خودم بود و هر جا كه دوست داشته باشم خرج می‌كنم و كسی نمی‌تواند بگوید كه چرا فلان‌جا هزینه كرده‌ام.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، بابک زنجانی در ابتدای چهاردهمین جلسه محاکمه متهمان نفتی در پاسخ به سوال قاضی صلواتی مبنی بر توضیح جزئیات دریافت منابع شرکت نیکو و واریز یک میلیارد و 427 میلیون یورو از منابع این شرکت به حساب بانک مالزی اظهار کرد: شرکت HK بعد از اینکه حسابی را در بانک اف‌آی‌آی‌بی افتتاح کرد دستوری رابه بانک مرکزی می‌دهد مبنی بر اینکه داخل حسابش در بانک مالزی مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون یورو واریز شود.

متهم پرونده نفتی افزود: بانک مرکزی این مبلغ را از طریق بانک‌های مختلف از جمله بانک کندون چین و سایر بانک‌ها به حساب شرکت اچ‌کی نزد بانک مالزی واریز می‌کند.

در این هنگام قاضی صلواتی از زنجانی خواست ارقام واریز شده را با جزئیات بیان کند که متهم اظهار کرد: در حال حاضر رقم دقیق مبالغ را به خاطر ندارد.

قاضی صلواتی مبالغ واریز شده را شامل 77.5 میلیون یورو از بانک کندون چین، حدود 500 میلیون یورد از هالک‌بانک ترکیه، و بقیه را نیز به صورت وون کره عنوان کرد.

پس از اظهارات قاضی صلواتی زنجانی گفت: پول‌ها در حساب‌های بانک مسکن، پارسیان و سرمایه بوده است و این پول از تیر سال 91 تا آذر آن سال یعنی در عرض 5 ماه پرداخت شده است و از محل آن نیز دستور پرداخت‌های شرکت نفت انجام شده است.

زنجانی در ادامه در پاسخ به سال قاضی صلواتی مبنی بر اینکه قرارداد شما با آنها چگونه بود، گفت: هیچ حساب و کتابی با آنها نداشتم. آنها از بانک مالزی خواسته بودند برای واریز وجه کارگزار خود را معرفی کند و بانک مالزی نیز شرکت اس‌‌سی‌تی را به عنوان کارگزار خود معرفی می‌کند و پول‌ها داخل اس‌سی‌تی واریز می‌شود.

متهم پرونده نفتی افزود: در مجموع 700 میلیون یورو از محل منابع آنها به پیمانکاران در خارج از کشور پرداخت کردیم.

در ادامه قاضی صلواتی با اشاره به مصارفی که بابک زنجانی از منابع شرکت نفت داشته و پول‌های نفت را به سایر شرکت‌ها از جمله سامسونگ و گلدیران، شرکت کروز ایران خودرو، و سایر نهادها داده و ریال آن را تحویل گرفته اشاره کرد و گفت: شما مجاز نبودید پول‌ها را در داخل کشور هزینه کنید باید طبق قرارداد به پیمانکاران نفتی پرداخت می‌کردید.

زنجانی در پاسخ گفت شرکت‌هایی که نام بردید در کره از من پول گرفتند و این پول‌ها نیز از محل پول‌های شرکت اس‌سی‌تی بود. وقتی پول مال خود شرکت است، هر جا که بخواهد می‌تواند مصرف کند و هیچ کس نمی‌تواند بگوید چرا اس‌سی‌تی پولش را فلان‌جا هزینه کرده است. این پول‌ها مال خودم بود و دوست داشتم خرج کنم.

در ادامه متهم پرونده نفتی در پاسخ به سوال دیگر قاضی صلواتی در خصوص شرکت نیو‌روش گفت: این شرکت متعلق به قرارگاه خاتم است. هم بدهکار بود و هم اینکه پول می‌خواست تا صرف هزینه‌های خود کند. شرکت نفت بابت شرکت نیوروش دو حواله 300 و 200 میلیون یورویی صادر کرده بود که حواله 300 میلیون یورویی پرداخت شد ولی منابع حواله 200 میلیون یورویی تأمین نشده بود.

زنجانی در پاسخ به سوال قاضی درباره اینکه شما در داخل کشور به این شرکت وون کره جنوبی تحویل دادید، گفت: ما که در داخل وون نداریم که بخواهم تحویل دهم.

زنجانی ادامه داد: زمانی که می‌خواستم به نیوروش پول بدهم گفتند به جای یورو؛ وون کره جنوبی نیاز داریم به همین خاطر یوروها را تبدیل به وون کردم و در خارج از کشور به آنها وون دادم و کارمزد کارم را نیز 7 در هزار دریافت کردم.

زنجانی ادامه داد: در ایران ارز خارجی وجود نداشت که بخواهم در داخل کشور به شرکت‌ها ارز بدهم. در اصل حساب دفتری این شرکت‌ها در ایران بود و ما در کره، چین، و ترکیه به آنها پول دادیم و فقط حساب دفتری‌شان در ایران بوده است.

۱۳۹۴/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...