نسخه چاپی

«بسیج» در مهد كودك ها فعال می شود

براساس آمار بیش از دو هزار مهد كودك مساجد در كشور فعال هستند و قرار است این تعداد بیش از گذشته شود.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: براساس آمار بیش از دو هزار مهد کودک مساجد در کشور فعال هستند و قرار است این تعداد بیش از گذشته شود.

نظارت به نحوه آموزش در مهد های کودک همواره یکی از مسایل پرچالش در کشور بوده است. برخی معتقدند کودکان باید در محیطی شاد قدم های اولیه برای یادگیری و آموزش پذیری را بردارند و برخی دیگر می گویند این محیط شاد باید با محدودیت هایی همراه باشد. همین مسئله زمینه ساز اختلاف سلیقه هایی در کشور شده است. به طوریکه طی سال های اخیر مسایلی همچون، موسیقی های شاد در مهد های کودک، آموزش رقص، اختلاط دختر و پسر و... پای ثابت بحث ها در این باره بود. حالا سازمان بهزیستی به تازگی تفاهم نامه ای با سازمان بسیج مستضعفین امضا کرده که می تواند بخش زیادی از دغدغه هایی موافقان آموزش با محدویت را تا حد زیادی مرتفع کند. براساس این تفاهم نامه تعداد مهدهای کودک در مساجد با همکاری سازمان بسیج مستضعفین افزایش می یابد.
هم اکنون براساس آمار بیش از دو هزار مهد کودک مساجد در کشور فعال هستند و قرار است این تعداد بیش از گذشته شود. در همین رابطه انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه بین بهزیستی و سازمان بسیج مستعضفین درخصوص مهدهای مسجد افزود: مجوز فعالیت مهدهای مسجد را سازمان بهزیستی صادر می کند اما نحوه اخذ شهریه بر عهده خود مهدها خواهد بود و ما فقط سقف و کف میزان شهریه ها را تعیین می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف از امضای این تفاهم نامه را ارتقای کیفیت عملکرد مهدهای مسجد، رعایت ضوابط نظارتی و استفاده از ظرفیت بسیج است.
وی ادامه داد: همکاری بهزیستی با سازمان بسیج مستضعفین در خصوص راه اندازی مهدهای مسجد شرایطی را فراهم می کند تا آینده سازان کشور از بنیه فرهنگی قوی برخوردار شوند.

وجود دو هزار و 500 مهد مسجد در کشور

کسری صادقی زاده رییس کمیسیون بررسی های ویژه شوریعالی انقلاب فرهنگی نیز در این مراسم گفت: اکنون بیست هزار مهد کودک تحت پوشش بهزیستی فعالیت دارند که دو هزار و 500 مهد آن، مهد مسجد هستند و تصدی گری آن بر عهده سازمان بسیج مستضعفین است.
وی ادامه داد: حدود هفتاد و دو هزار مسجد در کشور وجود دارد، بنابراین مهدهای مسجد بیش از تعداد فعلی می تواند گسترش پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: بعد از امضای این تفاهم نامه، سازمان بهزیستی عملکرد بسیج را در مهدهای مسجد به رسمیت می شناسد و تربیت مربی، تولید محتوا و نظارت و بازرسی برای مهدهای مسجد از سوی بهزیستی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اگر اختلافی بین دو سازمان در خصوص مهدهای مسجد بوجود آید مرجع آن کمیسیون تعلیم و تربیت شورایعالی انقلاب فرهنگی است.

تربیت ۴ هزار روحانی در قم برای مهد کودک های کشور


این اتفاق در شرایطی است که پیش از نیز بحث هایی در رابطه با آموزش روحانیون برای حضور در مهد های کودک مطرح شده بود. به طوریکه در شهریور ماه سال جاری، مدیرکارگروه قرآنی بنیاد خاتم الاوصیا در دیدار با آیت الله مصباح یزدی از تربیت چهار هزار و ۵۰۰ مربی قرآن برای مهد کودکها و هزار روحانی برای بیان تفسیر خبر داد.

وی با اشاره به تربیت 4500 مربی قمی برای مهدکودکهای کشور، تصریح کرد: آموزش 1000 روحانی برای بیان تفسیر، آموزش مدرسی نهجالبلاغه با حضور 120 روحانی، آموزش مدرسی صحیفه سجادیه برای 2 هزار مربی، آموزش 60 طلبه ویژه دوره مشاوره قرآنی و ایجاد شبکه 100هزار مجلس محلی مسجد محور در کشور از جمله برنامههای این کارگروه بوده است.
خواجه پیری بیان کرد: کتب و محتوای این طرح تهیه شده است و یک شبکه بزرگ نیروی انسانی در حوزه تفسیر و یک مجموعه آماده برای نیازهای نظام اسلامی تهیه شده است؛ فعالیت ما با این رویکرد است که هر کسی با ده دقیقه طی مسیر به این طرح در یک مسجد وارد شود.
وی گفت: از مهر ماه تربیت 17هزار مربی مهد کودک در کشور انجام خواهد شد؛ پس از آموزش شبکهای از نیروهای مجرب قرانی تشکیل خواهد شد.

۱۳۹۴/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...