نسخه چاپی

دلایل پایداری آلودگی هوای تهران

رئیس كمیسیون سلامت شورای شهر تهران، تاكید كرد: تا زمانی كه وضعیت موتورسیكلت‌های بنزینی ساماندهی نشود، نمی‌توان به بهبود كیفیت هوا امیدوار بود.

به گزارش نما به نقل از مهر: رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، تاکید کرد: تا زمانی که وضعیت موتورسیکلت‌های بنزینی ساماندهی نشود، نمی‌توان به بهبود کیفیت هوا امیدوار بود.

رحمت‌اله حافظی در خصوص اینکه دلیل ثبات آلودگی هوا با وجود بارندگی‌های پی در پی چیست، گفت: خوشبختانه کیفیت سوخت نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و بنزین و گازوئیل مناسب‌تری توزیع می‌شود؛ به خصوص گازوئیل که پیش از این میزان گوگرد آن چند صد برابر استانداردهای جهانی بود اما در حال حاضر گازوئیل مورد استفاده اتوبوس‌ها استاندارد است.

وی ادامه داد: پدیده وارونگی هوا و تردد هزاران خودروی سنگین در شب که مصالح ساختمانی را جابجا می‌کنند و تردد موتورسیکلت‌های بنزینی، سبب پایداری آلودگی هوا در تهران شده است.

حافظی افزود: تا زمانی که وضعیت موتورسیکلت‌های بنزینی ساماندهی نشود، نمی‌توان به بهبود کیفیت و هوای پایتخت امیدی داشت.

وی گفت: تسهیلاتی برای خرید موتورسیکلت بنزینی فراهم شده اما تا زمانی که فرهنگ‌سازی نشود و زیرساخت‌های لازم برای استقبال مردم ایجاد نشود، نمی‌توان امیدوار بود موتورسیکلت‌های برقی جایگزین موتورسیکلت‌های بنزینی شوند. در حال حاضر اگر یک موتورسیکلت بنزینی دچار نقص فنی شود، به راحتی می‌تواند در نزدیک‌ترین مکان رفع نقص کند، اما برای موتورسیکلت برقی این امکان فراهم نیست. ما باید زمینه اعتماد مردم را به موتورسیکلت‌های برقی فراهم کنیم.

به گفته رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، در حال حاضر با حمایت‌هایی که در حوزه خرید موتورسیکلت برقی شده است، علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت دو تا سه میلیون تومان نقدی و وام‌های کم‌بهره، این نوع موتورها را خریداری کنند.

۱۳۹۴/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...