نسخه چاپی

آمادگی روسیه برای سرمایه‌گذاری‌های گازی

عکس خبري -آمادگي روسيه براي سرمايه‌گذاري‌هاي گازي

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به آمادگی كشورش برای سرمایه‌گذاری دراز مدت در اكتشاف، تولید، انتقال و صادرات گاز، گفت: سال گذشته بورس گاز در سن‌پترزبورگ به منظور فروش ۸ درصد از كل گاز روسیه افتتاح شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درر سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز که در حال برگزاری است با اشاره به همکاری تنگاتنگ میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گاز گفت: این همکاری یک اصل در توسعه پایدار است.

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اینکه 14 سال است از تأسیس این مجموعه می‌گذرد، گفت: اعضای این مجمع 79 درصد از تولید گاز جهان را در اختیار دارند.

پوتین با اشاره به سرمایه‌گذاری روسیه در زمین اکتشاف، تولید، پالایش و حمل و نقل انرژی در طولانی‌مدت گفت: روسیه قادر است در تمام این بخش‌ها سرمایه‌گذاری بلندمدتی داشته باشد و حتی در کنار آن به اهداف و راهبرد استراتژیک خود برسد.

وی با تاکید بر اینکه این اجلاس بسیار مهم و تصمیماتی که در آن گرفته می‌شود باید در سند نهایی بیاید، خاطرنشان کرد: موضوعات بسیار مهمی درباره انرژی گاز وجود دارد که مهمترین آن توسعه پایدار از طریق آنهاست که این در پیشنهاد همکاران ایرانی مطرح شد.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه با اشاره به مقرون به صرفه بودن و پاک بودن این انرژی گفت: مصرف گاز سال به سال افزایش پیدا می‌کند و تا سال 2040 تقاضا برای آن نیز 32 درصد افزایش پیدا خواهد کرد و به 5 تریلیون متر مکعب می‌رسد.

پوتین با تاکید بر توسعه گسترده در گاز طبیعی گفت: باید هرچه سریعتر این توسعه صورت بگیرد و حوزه‌های گاز خیز به بهره‌برداری برسند و زیرساختهای انتقال گاز طبیعی و همچنین مسیرهای امنی برای انتقال و صادرات LNG احداث شوند که این کار نیاز به سرمایه‌گذاری‌های گسترده است.

وی با اشاره به اینکه باید ریسک سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کند، گفت: برای این منظور، 2 طرف یعنی تولید کننده و مصرف کننده باید سهیم باشند.

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به تکنولوژی‌های جدید که در بازار گاز وجود دارند، گفت: این تکنولوژی‌ها می‌توانند بازار گاز و تجارت آن را تغییر دهند.

وی ادامه داد: در سال گذشته در سن‌پترزبورگ، بورس گاز را به طور رسمی راه‌اندازی کردیم که در این بورس 8 درصد از کل فروش گاز روسیه عرضه می‌شود.

پوتین ادامه داد: در راستای جذب سرمایه‌گذار به هیچ وجه نباید از تجربیات گذشته صرف‌نظر شود که یکی از این تجربیات عقد قراردادهای دراز مدت است که موجب هبستگی میان تولیدکننده و مصرف کننده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روسیه قصد دارد بازار صادراتی خود را نه تنها به غرب بلکه به شرق و جنوب خود گسترش دهد، گفت: چین و برخی دیگر از کشورهای شرق آسیا مشتری گاز روسیه هستند و ما قصد داریم صادرات گاز خود را از طریق LNG افزایش دهیم.

پوتین در پایان ضمن تشکر از میزبانی ایران، گفت: امیدواریم با همکاری همه شرکاء که عضو این مجمع هستند و سایر کشورها که حاضر به همکاری در زمینه تولید و صادرات گاز هستند بتوانیم به اهداف تعیین شده دست پیداکنیم.

۱۳۹۴/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...