نسخه چاپی

ما از مدت ها قبل می گفتیم داعش فرزند سعودی است

یكی از مراجع تقلید گفت: بعد از حادثه پاریس پرده‌ها بالا رفت و حتی روزنامه‌های آمریكایی و اروپایی اعتراف كردند كه منشأ تولد داعش عربستان است در حالی كه ما از مدت‌ها پیش می‌گفتیم داعش فرزند عربستان سعودی است.

به گزارش نما به نقل از فارس از قم،حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امشب در دیدار با علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات استان کردستان گفت: اسلام با وجود اینکه از محیط جاهلیت برخاست اما بیشترین اهمیت را به علم و دانش داد و این یکی از معجزات پیامبر اعظم(ص) است که از محیط سراسر جهل طلوع کرد اما بزرگترین مدافع علم بود.

وی افزود: در روایات می‌خوانیم کسی که قدم در راه علم بگذارد در واقع قدم در راه بهشت گذاشته و در مسیر رفتن او به سوی مجلس علم فرشتگان خدا بال‌هایشان را می‌گسترانند.

این مرجع تقلید با اشاره به احادیثی که در فضیلت و برتری علم و علم‌جویی وارد شده است تاکید کرد: اینکه در احادیث شریف اهل بیت می‌خوانیم نگاه به صورت عالم عبادت است، مجلس علم باغی از باغ‌های بهشت است، عالم هزاران بار بر عابد برتری دارد همه و همه بیانگر اهمیت جایگاه دانش در اسلام است و یکی از بهترین دلایل این مدعا این است که نخستین آیه‌ای که بر قلب مبارک پیامبر نازل شد دعوت به مطالعه بود.

وی با بیان اینکه وظیفه ائمه جمعه و روحانیون تعلیم و هدایت مردم است خاطرنشان کرد: امامان جمعه و روحانیون باید به آموزش و هدایت مردم بپردازند و بر این توفیق که خدا آن‌ها را در مسیر علم قرار داده سجده شکر به جا آورند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم لزوم وحدت بین مسلمانان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در گذشته دشمنان خودشان مستقیما به کشورهای اسلامی لشکرکشی می‌کردند و جنگ به راه می‌انداختند اما اکنون بین مسلمانان اختلاف و درگیری ایجاد می‌کنند و خودشان در حاشیه امنی می‌نشینند و با خوشحالی مشغول تماشا می‌شوند.

وی اضافه کرد: دشمنان دین، داعش را تربیت کردند تا آبروی اسلام را ببرند و بگویند اسلام دین خشونت و سربریدن و کافر شمردن همه است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ماجرای پاریس اظهار کرد: بعد از حادثه پاریس پرده‌ها بالا رفت و حتی روزنامه‌های آمریکایی و اروپایی اعتراف کردند که منشأ تولد داعش عربستان است در حالی که ما از مدت‌ها پیش می‌گفتیم داعش فرزند عربستان است.

وی کتاب‌های آموزشی عربستان را مورد توجه قرار داد و گفت: در یک نمونه کتاب آموزشی سال دوم دبیرستان عربستان که برای من آوردند دیدم نوشته جان و مال زائرین قبور حلال است. آن‌ها در حالی آموزش قتل و تکفیر به نوجوانانشان می‌دهند که بسیاری از زائرین قبور اهل سنت هستند.

این مرجع تقلید افزود: اسلام دین رحمت و محبت و مهربانی است و ما هر روز در نماز خدا را با عنوان رحمان و رحیم صدا می‌زنیم.

وی تاکید کرد: من فتوا داده‌ام و این فتوا را برای همه از جمله آقای احمد طیب رییس الأزهر مصر فرستادم که ما کوچک‌ترین توهین به مقدسات مذاهب اسلامی را حرام می‌دانیم چون قائل به این هستیم اگر شیعیان و اهل سنت به مقدسات همدیگر احترام بگذارند دیگر هیچ دلیلی برای نزاع و درگیری بینشان نخواهد بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی اختلافات بین شیعه و سنی را اندک توصیف کرد و گفت: شیعیان و اهل سنت در اصول دین و بسیاری از احکام شرعی هیچ اختلافی ندارند و اختلافات آن‌ها محدود به موارد اندکی است.

وی با بیان اینکه قرآن تفرقه‌افکنان را مشرک معرفی می‌کند اذعان کرد: قرآن به ما هشدار می‌دهد که از مشرکین نباشیم و بعد در مقام معرفی مشرک می‌فرماید مشرک کسی است که بین مسلمانان تفرقه ایجاد کند.

این مرجع تقلید تبیین کرد: قرآن برای تهدید اقوامی که از دستورات دین سرپیچی می‌کنند می‌فرماید یا شما را به زلزله و صاعقه و خشکسالی مبتلا می‌کنم یا تفرقه، یعنی تفرقه برابر است با بزرگترین بلایای طبیعی.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم به ذکر خاطراتی از ایام تبعید پرداخت و ابراز کرد: زمانی که به مهاباد تبعید شدم همواره با برخورد بسیار گرم و صمیمی مردم و علمای اهل سنت مواجه شدم و هنوز هم دوستی‌ام را با آن‌ها حفظ کرده‌ام.

۱۳۹۴/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...