نسخه چاپی

قول عراقی‌ها برای تسریع صدور روادید زائران اربعین

وزیر كشور از قول وزیر كشور عراق برای سرعت دهی هرچه بیشتر برای صدور روادید زئران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه (3 آذر ماه) در محل وزارت کشور برگزار شد،با بیان اینکه در راستای مبارزه با موادمخدر و نیز پیشگیری از ابتلای جامعه به اعتیاد با خیرین استان تهران جلسه‌ای ترتیب دادیم، افزود: وزارت کشور با استفاده از راهنمایی‌های کارشناسان و خیرین درپی ایجاد ساز و کار اجرایی مناسب برای پیشگیری و درمان اعتیاد است و امیدواریم اقدامات ما اثربخشی لازم را در خصوص مبارزه با موادمخدر و سلامت بخشی جامعه داشته باشد.


وی افزود: ما در جلسه مشترکی در اتاق بازرگانی طرح‌های زیرساختی را ارائه دادیم که با به تصویب رسیدن مسئولین اجرایی اقدامات لازم لحاظ خواهد شد.


وزیر کشو در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تصویری که از فروش ماده مخدر شیشه در مترو تهران حکایت داشت، گفت: درخصوص خرده‌فروشی موادمخدر در اماکن عمومی با هماهنگی‌های انجام شده در شهرداری تهران به عنوان متولی اصلی این امر و نیز با اقدامات موثر نیروی انتظامی مبارزه با این معضل را در دستور کار قرار داده‌ایم.


وی با اشاره به اقدامات خیرین برای حل معضلات اجتماعی گفت: در خصوص کمک به زندانیان جرایم مالی نیز تشکیلاتی انجام شده و تاکنون نزدیک به 90 هزار نفر را آزاد کرده‌ایم که این موید همکاری‌های موثر مردم است.


رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی مقابله جمهوری اسلامی ایران با قاچاق‌هایی که در مرزهای کشور انجام می‌شود، گفت: نیروی انتظامی به جد پیگیر این موضوع است، در عملیات 4 ماهه اخیر در غرب کشور در حوزه عراق یکی از محل‌های فعال در زمینه قاچاق مشروبات الکلی در قندیل عراق که موضوع توزیع مشروبات به ایران را داشتند، پاکسازی شد.


وی افزود: اکنون روند تولید و توزیع مشروبات الکلی کمتر شده است و نیروی انتظامی نیز فعالیت های جدی در این زمینه دارد.


دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص موضوع مربوط به تجمع اخیر در قرچک نیز افزود: وزارت کشور در رابطه با تجمعات براساس قانون مجوز می‌دهد و هرگاه گروهی تجمع می‌کنند، ضمن هماهنگی با مسئولین مربوطه در شهر خود، می‌توانند این امر را به صورت قانونی دنبال کنند.


رحمانی فضلی در خصوص اعزام زائران ایرانی به راهپیمایی اربعین حسینی نیز بیان داشت: در آخرین تماسی که با وزیر خارجه عراق داشتیم، درخواست شد تا درخصوص امر صدور ویزا برای زائران حسینی سرعت لازم به کار گرفته شود تا در مناطق مرزی مشکلی وجود نداشته باشد که در این خصوص وزیر خارجه عراق به ما گفت با ترتیب 3 شیفت کاری به دنبال تسریع هرچه بیشتر در خصوص صدور ویزای زائران هستند.

۱۳۹۴/۹/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...