نسخه چاپی

قاچاق مواد مخدر جدیدترین دستاورد داعش

در پی حملات جنگنده‌های روسیه به مراكز تولید نفت گروه تروریستی داعش، این گروه برای جبران خسارت‌هایش، قاچاق مواد مخدر را از افغانستان آغاز كرده است.

به گزارش نما به نقل از جنوب نیوز: گروه تروریستی داعش در تزانزیت بیش از نیمی از مواد مخدری که از افغانستان به اروپا و شمال آفریقا قاچاق می‌شود، دست دارد.

روزنامه دیلی استار انگلیس به نقل از کارشناسان روس متخصص در کشف منابع مالی گروه‌های تروریستی گزارش داد تروریست‌های داعش سالانه 33 میلیارد پوند از طریق فروش و قاچاق مواد مخدر درآمد کسب می‌کنند و این گروه در قاچاق اغلب مواد مخدر از نوع هروئینی که به انگلیس وارد می‌شود، دست دارد.

به گفتۀ کارشناسان روس، گروه تروریستی داعش در هر جایی که حضور دارد سعی می‌کند که از هر نوع تجارت درآمد کسب کند و این موضوع باعث افزایش نگرانی از تامین مالی عملیات‌های تروریستی مشابه پاریس، پایتخت فرانسه را در پی داشته است.

گروه داعش در تاریخ 22 آبان یک رشته عملیات تروریستی در پاریس اجرا کرد که منجر به کشته شدن بیش از 130 نفر شد.

تام کیتنگ، یکی از مسئولین موسسۀ خدمات سلطنتی انگلیس می‌گوید گروه تروریستی داعش در پی حملات جنگنده‌های روسیه به مراکز تولید نفت این گروه، برای جبران خسارت‌های خود از فروش نفت به قاچاق مواد مخدر رو آورده است.

آژانس ملی جنایت انگلیس در گزارش‌های خود آورده است که بخش اعظم مواد مخدری که وارد انگلیس می‌شود از طریق افغانستان به این کشور ترانزیت می‌شود.

براساس گزارش روزنامه دیلی‌ستار داعش به دنبال نفوذ در کشورهایی از قبیل تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان است تا مسیرهای بیشتری برای قاچاق مواد مخدر فراهم کند.

پیشتر ویتالی چورکین، نمایندۀ دائم روسیه در سازمان ملل نیز اعلام کرده بود که تروریست‌های داعش شماری از کانال‌های قاچاق مواد مخدر در افغانستان را به تصرف خود در آورده‌اند.

۱۳۹۴/۹/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...