نسخه چاپی

40 درصد از مناطق اشغال شده عراق آزاد شد

نخست وزیر عراق اعلام كرد كه نیروهای ارتش و مردمی این كشور توانستند 40 درصد از مناطق اشغال شده توسط گروه تروریستی داعش را آزاد كنند.

به گزارش نما؛ میزان به نقل از السومریه نیوز؛ حیدر العبادی طی سخنانی با اشاره به لغو ممنوعیت آمد و شد شبانه و بازگشایی بخش عمده ای از منطقه سبز و خیابان های اطراف در شهر بغداد افزود: ما پیروزی های بزرگی به دست آورده ایم و حدود 40 درصد از اراضی اشغال شده را آزاد کرده و خطر نظامی را از بغداد دور کرده ایم.

وی اظهار داشت: مشکل ما اکنون خطر امنیتی است که بزرگترین کشورهای جهان را هم درگیر خود کرده است.

العبادی در ادامه اضافه کرد: ما در خصوص تعقیب عوامل فساد سیاست روشنی داریم و قصد نداریم پرونده فساد را تبدیل به بهانه ای برای درگیری سیاسی و براندازی دیگران کنیم.

وی از دستگاه قضایی این کشور خواست تلاش بیشتری به خرج داده و از سیاست بازی برحذر باشد و استقلال خود را حفظ کند و با پرونده فساد مثل جرایم عادی برخورد نکند زیرا عوامل فساد، شگردهای خاص خود را برای تهدید کارمندان، بازرسان، شهود، قضات و در نهایت سرپوش گذاشتن بر فساد خود دارند.

نخست وزیر گفت: چالش دیگری که پیش رو داریم، چالش اقتصادی و مالی است زیرا قیمت نفت کاهش یافته و هزینه ها بالا رفته است و در این بین، هزینه های جنگ هم مزید بر علت شده اند.

وی تأکید کرد: ما برای خروج از این مرحله دشوار و تقویت کشور، برنامه ها و راهبردهایی داریم که مستلزم حمایت، مخصوصا حمایت جوانان است.

۱۳۹۴/۹/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...