نسخه چاپی

قضات،زن شوهركش را از قصاص نجات دادند

به گزارش نما - ایران نوشت:چهارم شهریورماه سال 88، همسایه‌های زوج جوان در امین‌آباد شهرری با جیغ‌های زنانه‌‌ای از خانه‌هایشان بیرون ریختند و وقتی خود را به این خانه رساندند صحنه‌ای هولناک دیدند.

در حالی که مرد همسایه با پیکری خون‌آلود روی زمین افتاده بود و نفس نمی‌کشید همسرش با فریادهای «همسرم را کشتند» از خانه‌شان بیرون دوید و در برابر حیرت همسایه‌ها آنجا را ترک کرد.
دقایقی نگذشته بود که پلیس و بازپرس جنایی پای در قتلگاه گذاشت و در تجسس‌های میدانی مشخص شد قربانی منصور نام دارد و در خانه‌اش با ضربات چاقو به قتل رسیده و همسرش به نام نرگس به خانه پدر شوهرش گریخته است. پلیس سراغ این زن رفت و وی که سعی داشت ادعا کند شوهرش از سوی مهاجمان ناشناس به قتل رسیده است دچار تناقض‌گویی شد و پرده از جنایت خانوادگی برداشت.
نرگس گفت: 11 ساله بودم که به خاطر بدرفتاری‌های برادرانم و خشونت آنها از خانه‌مان در قوچان فرار کردم و به تهران آمدم.
وی افزود: در همان روزهای نخست با عباس آشنا شدم و با هم ازدواج موقت کردیم.
ماجرای فرار از خانه‌مان را برایش تعریف کردم، متأسفانه شب دوم عروسیمان بود که او مرا برای مهمانی به خانه یکی از دوستانش در لواسان برد.
آنجا بود که وی مرا تهدید کرد تن به خواسته‌های شومش بدهم. از آن روز به بعد وی مرا به مجالس مبتذل می‌برد تا جایی که توانست با سوءاستفاده از من 10 میلیون تومان پول به دست بیاورد و یک مغازه موبایل‌فروشی دایر کند.
خسته شده بودم و نمی‌دانستم چه کار کنم حتی یکبار به خانه مادرم رفتم اما منصور به آنجا آمد و تهدید کرد اگر با وی به خانه برنگردم فیلم‌های مبتذلی را که از من دارد پخش می‌کند. من هم از ترس حفظ آبرو با وی به خانه برگشتم و تن به خواسته‌های سیاهش دادم.
نرگس با گریه ادامه داد: با توجه به اینکه منصور موادمخدر مصرف می‌کرد و خانه‌مان را نیز پاتوق معتادان کرده بود وقتی دیدم به خواب عمیقی فرو رفته است از فرصت استفاده کرده و چاقویی را برداشتم، سه ضربه به او زدم سپس از خانه فرار کردم و با جیغ و فریاد وانمود کردم که شوهرم را زده‌اند.باور کنید به ستوه آمده بودم و نمی‌دانستم چگونه از این خفت رها شوم.
با این اعتراف‌های تلخ، نرگس در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران تحت محاکمه قرار گرفت و پنج قاضی عالیرتبه با توجه به تحقیقات پلیسی و قضایی مقتول را مهدورالدم شناختند و نرگس را در مرحله نخست به پرداخت دیه و زندان محکوم کردند.
وقتی این حکم با اعتراض روبه‌رو شد قضات دیوانعالی کشور با بیان نیاز به پاره‌ای از تحقیقات نقص گرفتند و پرونده را برای رسیدگی دوباره و رفع نقایص به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال کردند.
صبح دیروز نرگس به ریاست قاضی عزیزمحمدی و دو قاضی مستشار تحت محاکمه قرار گرفت. در ابتدای جلسه خانواده منصور تقاضای قصاص کردند و نرگس نیز در آخرین دفاع گفت: قتل را قبول دارم. به ستوه آمده بودم و نمی‌دانستم چه کار کنم حتی یکبار از خانه فرار کردم اما منصور دست‌بردار نبود و مرا با تهدید به خانه برد و مجبورم کرد که تن به خواسته‌های پلیدش بدهم.
بنابر این گزارش، نرگس در پایان این دادگاه از سوی قضات مستحق مجازات قصاص شناخته نشد و در برابر حکم پرداخت دیه و10 سال زندان قرار گرفت.

۱۳۹۴/۹/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...