نسخه چاپی

آماری از جنایات داعش در 17 ماه

مركز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان)، در بیانیه‌ای اعلام كرد گروه تروریستی داعش از زمان تشكیل حكومت ادعایی خود یعنی از ژوئن 2014، دست‌كم 3591 نفر را در سوریه به قتل رسانده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مرکز موسوم به "دیده‌بان حقوق بشر سوریه" روز یکشنبه اعلام کرد گروه تروریستی داعش حدود 3600 نفر را در سوریه طی 17 ماه گذشته کشته است.



مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان)، در بیانیه‌ای اعلام کرد گروه تروریستی داعش از زمان تشکیل حکومت ادعایی خود یعنی از ژوئن 2014، دست‌کم 3591 نفر را در سوریه به قتل رسانده است.



به نوشته خبرگزاری فرانسه، گروه داعش 1945 نفر از جمله 77 کودک و 103 زن را در استان‌های «دمشق»، حومه دمشق، «دیرالزور»، «الرقه»، «الحسکه»، «حلب»، «حمص»، و «حماه»، سنگسار کرده یا سر بریده یا آتش زده و یا از بلندی پرتاب کرده است.



طبق اعلام «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، تروریست‌های داعشی بیش از 930 نفر را در حومه شرقی دیرالزور و 223 غیرنظامی کُرد را در شهر «کوبانی» (عین‌العرب) در استان حلب به قتل رسانده‎اند.



داعش این افراد را به‌اتهام‌هایی مانند «جادوگری، توهین به مقدسات(!)، قتل، سرقت، زنا، همجنس‌بازی و جاسوسی به‌نفع کشورهای منطقه‌ای یا خارجی» به قتل رسانده است.



این منبع افزود، عناصر داعش همچنین 247 تن از جنگجویان وابسته به دیگر گروه‌های تندرو از جمله «جبهه النصره» (شاخه القاعده در سوریه) و نیروهای کُرد را اعدام کرده‌اند.



داعش همچنین حدود 415 تن از عناصر وابسته به خود را «به‌اتهام جاسوسی و افراط‌گرایی» اعدام کرده است که بیشتر این تروریست‌ها را ــ که اتباع خارجی هستند ــ به‌اتهام تلاش برای فرار به کشورشان بازداشت و سپس کشته شده‌اند.

۱۳۹۴/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...