نسخه چاپی

هشدار اردوغان به روسیه

به گزارش نما - واحدمرکزی خبر نوشت: پس از اتهامات مسکو مبنی بر اینکه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و خانواده او در قاچاق نفت با گروه داعش دست دارند،‌ وی روز چهارشنبه به روس ها در خصوص این « افترا» هشدار داد.

اردوغان در سخنانی در دوحه قطر که از تلویزیون ترکیه پخش شد گفت :«‌هیچ کس حق ندارد به ترکیه در خصوص خرید نفت از داعش، افترا بزند.»
وی بدون توضیح بیشتری گفت :« اگر این اتهامات ادامه یابد ،‌ما خود تدابیری اتخاذ خواهیم کرد.»
آناتولی آنتونوف معاون وزیر دفاع روسیه چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت « رهبران سیاسی(‌ترکیه) از جمله اردوغان و خانواده او ،‌ در این تجارت غیرقانونی نفت با افراطیون ،‌دخیل هستند.»
آنتونوف به ویژه برات آلبایراک داماد 37 ساله اردوغان را که مدتی طولانی ریاست گروه چالیک هولدینگ Calik Holding ،‌شرکت تخصصی انرژی،‌ را برعهده داشت و بلال یکی از پسران اردوغان را که در راس یک گروه حمل و نقل دریایی قرار دارد مورد اتهام قرار داد.
اردوغان بدون واکنش مستقیم به این اتهامات جدید تاکید کرد اگر این اتهامات ثابت شود بلافاصله از مقام خود استعفا خواهد کرد.
وی گفت :« در صورتی که روسیه بتواند ادعاهای خود را ثابت کند ،‌حتی یک دقیقه در مقام خود به عنوان رئیس جمهوری باقی نخواهم ماند. اما کسانی که این افتراها را منتشر می کنند نیز نباید در مقام های خود باقی بمانند.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوحه ،‌ رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد:« ترکیه ارزش های اخلاقی خود را تا این اندازه از دست نداده است که بخواهد نفت از یک سازمان تروریستی خریداری کند.»

۱۳۹۴/۹/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...