نسخه چاپی

«كلسیم» خیلی هم خوب نیست

یك محقق طب سنتی گفت: مصرف بیش ازحد كلسیم، موجب رسوب آن در مفاصل شده واین مسئله، سبب بروزدردهای مفصلی شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: یک محقق طب سنتی گفت: مصرف بیش ازحد کلسیم، موجب رسوب آن در مفاصل شده واین مسئله، سبب بروزدردهای مفصلی شود.

ابراهيم ایراندوست افزود: وجود بیش ازحد هر ماده‌ای مانند کلسیم در بدن باعث رسوب بیش از حد کلسیم در مفاصل و زانو می‌شود و تجمع آن در پاشنه پا، خار پاشنه، ایجاد می‌کند.

او گفت: در بهترین حالت ممکن، اگر این مواد در بدن رسوب نکند، از بدن دفع می‌شود و بدن سودی ازآن نمی‌برد.

این محقق طب سنتی اسلامی افزود: بهترین راه برای درمان پوکی استخوان استفاده ازغذاهای کشک‌دار است . بهتر است که از کشک‌های محلی استفاده شود، غذاهایی مانند کالجوش و مصرف شیر سویا و سویا براي برطرف كردن کمبود کلسیم،بسیارموثراست.

مصرف مکمل‌های کلسیم، کی و چگونه؟

ایراندوست، توصيه هاي ديگري هم براي مردم دارد به گفته او ماست‌، شیر، چای و غذاهایی با طبع سرد برای افرادی که طبع سرد دارند، خوب نیست.علاوه براين ،افرادی که فشارشان اُفت پیدا می‌کند، عموماً دارای دست و پای سردی هستند، هنگام خواب آب از دهانشان بر روی بالش می‌ریزد، دچار کم‌خونی، ترشحات پشت حلقی و یبوست هستند، غذاهای با طبع سرد به آنها آسیب وارد می‌کند.

او گفت: برنج كه امروزه قوت غالب ايرانيان است، دارای طبیعت سرد مي باشد که به همراه غذاهای سرد دیگرمانند ماست، سرکه وسس‌های صنعتی ،همگی ،عامل بروز بیماری است چراكه عامل افزایش رطوبت و سردی معده، روده، استخوان‌ها، رحم، دستگاه ارولوژی، مغز و کل بدن خواهد شد.

۱۳۹۴/۹/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...