نسخه چاپی

چالش تعطیلی كنسرت‌ ها به گاردین رسید

روزنامه گاردین در گزارشی به چالش تعطیلی كنسرت‌ها در ایران در دوران دولت حسن روحانی پرداخته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: روزنامه گاردین در گزارشی به چالش تعطیلی کنسرت‌ها در ایران در دوران دولت حسن روحانی پرداخته است.

تندروها در ایران در نمایش قدرت خود در مقابل دولت میانه‌رو حسن روحانی، موجب تعطیلی یک کنسرت شدند.

سایت روزنامه گاردین در گزارشی با عنوان «تندروها در ایران در چالش با روحانی کنسرت‌ها را تعطیل می‌کنند»، آورده است: با وجود آسان‌تر شدن برگزاری کنسرت در ایران از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی، اما تعداد رو به افزایشی از کنسرت‌ها از جمله کنسرت سمفونی تهران در دقیقه آخر با دخالت نیروهایی که همچنان برای هنرمندان شناخته‌شده نیستند، تعطیل شدند.

این روزنامه در ادامه مدعی شد: تعطیلی کنسرت‌ها اکنون به چالشی برای دولت حسن روحانی تبدیل شده است؛ این در حالی است که درخواست‌ها از روحانی در شرایط کنونی و پس از حل و فصل موضوع هسته‌ای به توجه بیشتر وی به مسائل داخلی معطوف شده است. تندروها، ناخرسند از مسیر توافق هسته‌ای از سوی دولت روحانی، اطمینان دارند که حسن روحانی دوران سختی را در دو سال باقی مانده از دوران ریاست جمهوری‌اش پیش رو دارد.

در ادامه آمده است: اخیراً نیز، ارکستر سمفونی تهران که پس از یک وقفه سه ساله قرار بود هفته گذشته سرود ملی ایران را در استادیوم آزادی پیش از رقابت‌های کشتی جام جهانی اجرا کند مجبور به لغو کردن این کنسرت 15 دقیقه پیش از برگزاری آن شد؛ چراکه بسیاری از نوازندگان این گروه را زنان تشکیل می‌دادند.

همچنین، مدیر برنامه‌های این گروه موسیقی در گفت‌وگو با گاردین گفت: من به آنها گفتم که این دلیل برای عدم برگزاری کنسرت غیرقابل قبول است. ما نمی‌دانیم که آنها چه کسانی بودند یا از کجا آمده بودند؛ با این حال اجازه برگزاری این کنسرت را به ما ندادند و این در حالی بود که ما اجازه برگزاری این کنسرت را داشتیم.

۱۳۹۴/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...