نسخه چاپی

پناهجویان مقیم سوئد تصاویر «اشرف غنی» را آتش زدند

همزمان با ورود «اشرف غنی» به سوئد، مهاجرین افغانستانی مقیم این كشور با برپایی یك تظاهرات، عكس‌های وی را آتش زدند.

به گزارش نما به نقل از فارس، همزمان با ورود «اشرف غنی» به سوئد مهاجرین افغانستانی مقیم این کشور طی برگزاری یک تظاهرات، عکس‌های وی را آتش زدند.

در این تظاهرات پناهجویان به سیاست‌های خارجی اشرف‌غنی و به آنچه که وی حمایت از بازگشت پناهجویان به افغانستان می‌خواند، اعتراض کردند.

معترضین تصریح کردند: حکومتی که نتواند امنیت مردم خود را در کابل و دیگر ولایت‌های افغانستان تأمین کند، چگونه می‌تواند مسئولیت امنیت، کار و حقوق مدنی پناهجویان اخراجی از اروپا را به عهده بگیرد.

پناهجویان از دولت سوئد خواستند تا با توجه به اوضاع وخیم امنیتی در افغانستان، تصمیم بشردوستانه و عادلانه‌ای در قبال سرنوشت آن‌ها اتخاذ شود و بر همین اساس با صدور قطعنامه‌ای از ناامنی‌های افغانستان اظهار نگرانی کردند.

«حبیب پیشتاز» فعال شبکه‌های اجتماعی در صفحه فیس‌بوک خود به نقل از اظهارات یکی از رهبران تظاهرکنندگان سوئدی، نوشت: جناب اشرف غنی! ما می‌دانیم که خیابان‌های اروپا با طلا فرش نشده، اما با مین هم فرش نشده است.

در خیابان‌های اروپا کسی را به جرم تعلق داشتن به قومی خاص از ماشین پیاده نکرده، تیرباران نمی‌کنند و گلویشان را نمی‌برند.

کار کردن عیب نیست، مزدوری و وطن فروشی عیب است، ما ظرف می شوییم، اما وطن فروشی نمی کنیم.

«اشرف غنی» در آلمان گفته بود که خیابان‌های آلمان فرش طلا ندارد و مهاجرین بدون جهت تمام چیزشان را در راه رسیدن به اروپا از دست می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مهاجرین در اروپا ظرف‌شویی می‌کنند، از مقامات آلمان خواسته بود مهاجرین افغانستانی را که مناطق زندگیشان امن است به افغانستان برگردانند و فقط ساکنان مناطق ناامن را پناه دهند.

۱۳۹۴/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...