نسخه چاپی

قاچاق نفت به تركیه با حمایت آمریكا صورت می گیرد

رسول سنایی راد گفت: پس از هدف قرار گرفتن هواپیمای روسیه توسط تركیه، برای نخستین بار به صورت رسمی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از قاچاق نفت داعش به تركیه پرده برداری كرد حال آنكه مستندات این قاچاق از مدت ها قبل برای نیروهای ایرانی محرز شده بود.

به گزارش نما؛ سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به صحبت های مطرح شده پیرامون قاچاق نفت داعش به روسیه عنوان کرد: با ابزار و امکانات پیشرفته رصد و جمع آوری اطلاعات در دنیای امروز، مستند سازی قاچاق نفت داعش به ترکیه با همکاری برخی از کشورهای منطقه، چندان کار پیچیده ای نیست.

وی با بیان اینکه گاهی پیش آمده که خود داعشی ها با وقاحت تمام برخی از اقداماتشان را برای به اصطلاح قدرنمایی رو می کنند اظهار داشت: پس از هدف قرار گرفتن هواپیمای روسیه توسط ترکیه، برای نخستین بار به صورت رسمی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از قاچاق نفت داعش به ترکیه پرده برداری کرد حال آنکه مستندات این قاچاق از مدت ها قبل برای نیروهای ایرانی محرز شده بود.

معاون سیاسی سپاه با اشاره به فرارسیدن 16 آذر روز دانشجو که نمادی از استکبارستیزی در جمهوری اسلامی ایران است افزود: کشورهایی مثل آمریکا و برخی از دولتهای غربی که در تحریم ملت ایران پس از انقلاب اسلامی، از هیچ اقدامی دریغ نورزیدند، اکنون نیز یا قاچاق نفت داعش به ترکیه را کتمان می کنند یا ترجیح می دهند درباره آن صحبت نکنند.

سردار سنایی راد ادامه داد: کشورهایی که همواره از تحریم به عنوان ابزار مهار کشورهای مستقل استفاده می کردند و به اصطلاح مانع توسعه و پیشرفت آنها می شدند، امروز باید پاسخگوی قاچاق نفت داعش به ترکیه باشند چرا که این قاچاق، جز از طریق کشورهای غربی و همچنین آمریکا به هیچ وجه مقدور نبود.

وی در ادامه با اشاره به تصمیم انگلیس و آمریکا برای هدف قرار دادن مواضع داعش در سوریه گفت: این تصمیم دولتهای آمریکا و انگلیس بسیار با تاخیر اتخاذ شده و اکنون شاهدیم که حملات سنگین ارتش و نیروهای مردمی سوریه در کنار جنگنده های روسیه، ضربات مهلک و منفعل کننده ای را به داعش وارد کرده است.

معاون سیاسی سپاه افزود: ورود شتابزده نیروهای جنگنده انگلیسی و آمریکایی به خاک سوریه برای مبارزه با داعش، باعث تردید فراوان است چرا که اگر نیت آنها واقعا مبارزه با تروریسم است چرا به محض ایجاد داعش به مقابله با آن نایستاده و حال که تروریسم کور در منطقه جان چندین هزار انسان بی گناه را گرفته، تازه به فکر مبارزه با داعش افتاده اند.

سردار سنایی در پایان نیز خاطرنشان کرد: قبل از این هم ائتلاف به اصطلاح ضد داعش، در ظاهر با داعش مخالفت می کرد اما کمک ها و حمایت های پنهانی آنها سبب پیشروی بیشتر داعشی ها شده بود و به همین دلیل مبارزه واقعی آنها با داعش جای تردید فراوان دارد.

۱۳۹۴/۹/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...