نسخه چاپی

آخرین پیگیری‌ها از حادثه حمله به عزاداران در دزفول

بازپرس شعبه اول دادسرای اهواز در تشریح آخرین جزئیات حادثه تیراندازی به هیئت عزاداری قمر بنی هاشم صفی آباد دزفول گفت: تمامی عوامل این حادثه دستگیر شدند و تحقیقات پرونده رو به اتمام است.

به گزارش نما به نقل از ميزان، اسدی نژاد بازپرس شعبه اول دادسرای اهواز با تشریح آخرین جزئیات حادثه تیراندازی به هیئت عزاداران صفی آباد دزفول اظهار کرد: حدود 14 نفر از عوامل تروریستی این حادثه دستگیر شدند و بازسازی صحنه جرم در منطقه همزمان با ایام اربعین حسینی انجام شد.

وی افزود: عوامل این حادثه گروهکی را با اعتقادات سلفی در روستاهای اطراف شاوور تشکیل داده بودند که چند نفر از این افراد در عملیات شرکت داشتند و به لطف خدا دستگیر شدند.

بازپرس شعبه اول دادسرای اهواز در ادامه بیان کرد: بازسازی صحنه جرم همزمان با ایام اربعین حسینی در منطقه انجام شد. تحقیقات پرونده رو به اتمام است و به زودی به جمع بندی نهایی می‌رسیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول نیز پیش از این گفته بود گروهی در فضای مجازی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته بودند و برخی از این افراد به دلیل عضویت در گروه‌های ضد نظام و تبلیغات به نفع گروه‌های غیر نظام، دستگیر شدند که از بین این افراد دستگیر شده، سه نفر اقرار به انجام عمل ننگین حادثه تیراندازی صفی‌آباد کردند.

قهرمانی عنوان کرد: این افراد در یک گروه تروریستی عضو هستند که یک گروه تقریباً جوان با حدود ۱۵ عضو و ۲ سردسته و طراح هستند. برخی اعضای این گروه از شهرک‌های جنوبی دزفول هستند اما اعضای اصلی و مؤثر در شوش و شاوور هستند که عوامل حادثه صفی‌آباد نیز از شوش بوده‌اند ضمن اینکه وسیله نقلیه و سلاحی که با آن این عملیات را انجام داده بودند نیز کشف و توقیف شده است.

وی افزود: این گروه که برای انجام عملیات خرابکارانه تشکیل شده قصد داشت در حوزه شوش و دزفول عملیات دیگری نیز انجام دهد اما توانستیم پس از انجام اولین عملیات تروریستی آنها را شناسایی و دستگیر کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول با اشاره به اینکه عامل اصلی حادثه تیراندازی صفی‌آباد فردی جوان با نام مستعار «ق- ک» است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ نفر از این گروه که از حوزه شوش و شاوور هستند در همان حوزه قضایی شوش بازداشت شده‌اند و در دزفول نیز برخی به اتهام ارتباط با گروه‌های غیر نظام دیگر دستگیر هستند.

وی عنوان کرد: مطابق با قانون کسی که از سلاح برای ایجاد ناامنی استفاده کند، محارب است، بنابراین اتهام تمام اعضای این گروه نیز محاربه است و قتل مسلمان، نگهداری اسلحه غیرمجاز نیز به این اتهام اضافه می‌شود.

به گزارش میزان، حوالی ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه جمعه شب ۲۴ مهرماه چند فرد مسلح سوار بر یک دستگاه خودروی سواری پژو تکیه هیات عزاداری قمر بنی هاشم شهر صفی آباد را به رگبار بستند.

سرنشینان خودرو که سر و صورت خود را پوشانده بودند با سلاح کلاشینکف به تکیه هیات عزاداری قمر بنی هاشم تیراندازی کرده و متواری شدند.

در این حادثه چهار نفر از عزاداران حسینی زخمی شدند که دو نفر از آنان به نام های بهمن رضایی نیا و حسین کریمی بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

۱۳۹۴/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...